Bautas blir Ramirent

1. juni skifter Bautas navn til Ramirent.

Fakta:

Ramirent Norge

- Norges største selskap innenfor utleie av maskiner og utstyr

- 550 ansatte

- 40 avdelinger i Norge

- Kunder er bygg- og anleggsbransjen, industriforetak, kommuner og offentlige instanser, private

- Omsetning 2009: NOK 941 mill.

- Resultat 2009: NOK 71 mil

Ramirent

- Nordens, og Øs-Europas største selskap innenfor utleie av maskiner og utstyr

- 3900 ansatte

- Avdelinger i 13 land, Finland, Norge, Sverige, Danmark, Polen, Slovaia, Tsjekkia, Ungarn, Estland, Litauen, Latvia, Russland, Ukraina.

- 360 avdelinger i Europa

- Omsetning 2009: EUR 502,5 mill.

- Resultat 2009: EUR 28,8 mill.

 

Bautas er Norges største utleieselskap, og en del av det finske konsernet Ramirent som driver virksomhet i 13 land. Fra 1. juni 2010 vil selskapet hete Ramirent også i Norge.

 – Det er 13 år siden Bautas ble etablert, og på disse årene har vi utviklet oss til å bli Norges ledende utleieselskap innen maskiner og utstyr til byggebransjen. Med over 500 ansatte fordelt på 40 avdelinger over hele landet, er vi en viktig bedrift i mange norske lokalsamfunn. Det skal vi fortsette å være også i fremtiden, selv om vi nå tar navnet til vårt finske morselskap, sier administrerende direktør Eivind Bøe i Ramirent Norge AS.

De første årene etter etableringen 1. juni 1997 var Bautas eid av Veidekke, som etter hvert solgte seg ned i selskapet. De siste årene har Bautas vært hundre prosent eid av det finske konsernet Ramirent.

– Vi har fått til mye i Bautas i løpet av disse 13 årene. Nå skifter vi navn blant annet for å synliggjøre en sterkere tilknytning til et internasjonalt konsern. Vi ønsker ikke bare å lære av hverandre her i Norge, men også løfte blikket og lære fra andre land. Dette skal komme våre kunder til gode enten det er snakk om store internasjonale konsern eller en lokal entreprenør, sier Bøe. Han understreker at navnebyttet ikke innebærer noen svekkelse av selskapets lokale forankring i Norge, sier Bøe.

– Vi er veldig bevisste på at vi må være tilstede og lett tilgjengelig for våre kunder. Kundene våre er lokale, og det må vi også være for å kunne møte dem på en god måte, fort Bøe.

 Avdelinger, biler, uniformer, maskiner og utstyr skal nå merkes om.

 – Dette blir et omfattende prosjekt som vil berøre hele organisasjonen. Mye blir tatt nå i forbindelse med navneskiftet 1. juni, men dette er en stor jobb som vil ta litt tid. Visuelt vil kunder og samarbeidspartnere merke en endring. Kompetansen og servicen vil være den samme, om ikke enda litt bedre, sier Bøe.