Støtte til markedsføring av energiomlegging

For ytterligere å intensivere arbeidet med energiomlegging i Norge går nå Enova nye veier.

For å gjøre flere aktører innen bygg og anleggssektoren oppmerksom på hvilke muligheter de har for støtte til energieffektivisering, tilbyr nå Enova økonomisk støtte til rådgivere og arkitekter for å markedsføre selskapets programmer i næringen. Enova tror tiltaket vil resultere i langt flere energiomleggingsprosjekter i tiden fremover. - Markedsføringsstøtten skal gå til arkitekter, rådgivere og andre som skal selge inn og utvikle gode energiprosjekter innenfor de fem programmene som kommer under Enovas bolig-, næringsbygg- og anleggsprogram, opplyser informasjonsdirektør i Enova Siv Anniken Røv. - Enova arbeider målrettet med å gjøre aktørene i næringen kjent med alle de støtteordninger og programmer som finnes, og til dette arbeidet trenger vi hjelp fra de som sitter tett på beslutningstakerne landet over, sier Røv. At rådgivere og arkitekter bruker sine kundenettverk til å markedsføre våre programmer håper vi vil føre til stor pågang av nye prosjekter som søker støtte fra Enova, sier hun. Det skal være enkelt å søke om markedsføringsstøtte. Søknaden må knyttes til et prosjektet som tilfredsstiller kravene i programteksten, og den må i tillegg inneholde en bekreftelse fra byggeier/prosjekteier om at vedkommende stiller seg bak søknaden. - Tilbudet om markedsføringsstøtte har allerede trådt i kraft, og rådgivere og andre som fremmer prosjekter kan søke om å få dekket en del av markedsføringsarbeidet etter at en godkjent søknad er sendt og registrert hos Enova, sier Siv Anniken Røv. Størrelsen på støttebeløpet er relatert til prosjektets kWh-resultat og maks støtte per prosjekt er kr 20.000,-