Montér har suksess-formelen klar

- Vi skal ha fokus på de riktige tinga og ha mer trøkk i markedet. Dette oppnår vi kun gjennom hardt og systematisk arbeid på flere fronter samtidig.

Det var noe av budskapet til adm.dir. Asbjørn Vennebo i Montér-kjeden da han åpnet kjede-kongressen i Kristiansand i begynnelsen av februar. De om lag 150 deltagerne fikk en to-dagers rundreise i hvordan Montér-kjeden skal gjøre suksess i framtida. Denne suksess-formelen ble presentert i en 7-punkt-plan som omhandler: 1. KATEGORISTYRING med felles sortiment både på forbruker- og proffmarkedet. 2. Mer trøkk i MARKEDSFØRINGEN der salgsutløsende aktiviteter skal stå i fokus. 3. Implementering av PROFF-delen i detaljkonseptet. 4. En systematisk oppgradering av byggevarehusene med felles DRIFTSVERKTØY. 5. En ytterligere satsing og videreføring av treningsopplegget som skal føre til økt KOMPETANSE hos alle medarbeiderne. 6. En mer effektiv DRIFT gjennom forenklede og forbedrede rutiner og systemer. 7. EKSPANSJON gjennom å finne nye partnere. Disse satsingsområdene stod også i fokus under Kongressen i Kristiansand og etter stemningen å dømme var det ingen som helst tvil om at deltagerne likte det de hørte og så. Per i dag har Montér-kjeden 68 butikker rundt i landet og de akter ikke å stoppe med det. Rett før Kongressen ble tre nye kjede-medlemmer innlemmet i familien; nemlig Rosfjord-gruppens byggevarehus i Lyngdal, Farsund og Vanse.