Europas største stålleverandør satser i Norge

Norges største produsent av stålbaserte systemer til byggenæringen, Sitas Profil AS, skifter navn til Corus Bygg Systemer AS. Navneskiftet skjer som et ledd i Corus-gruppens økte fokus på de nordiske markedene.

En av verdens aller største leverandører av stålbaserte systemer til byggenæringen, Corus Building Systems, skjerper sin virksomhetsprofil i det norske markedet. Det skjer med endring av navnet på det norske selskapet i Corus-gruppen til Corus Bygg Systemer AS fra 1. januar 2004. Med navneskiftet ønsker Corus Bygg Systemer samtidig å signalere et økt fokus på det norske markedet for stålbaserte systemer til byggenæringen. Vi vil gjerne understreke både vår tilhørighet til Corus-gruppen og vår styrkede posisjon som leverandør av totalløsninger innen stålbaserte systemer, sier Rolf Kr. Gjerstad, direktør i Corus Bygg Systemer AS. Samtidig gir Corus-navnet oss også større synlighet i markedet, spesielt ovenfor store, pan-nordiske virksomheter som legger vekt på å handle med Corus-gruppen overalt i Norden, sier han. Ny nordisk division Samtidig som Sitas Profil AS skifter navn til Corus Bygg Systemer AS, etableres Corus-gruppens nordiske division under navnet Corus Building Systems Nordic (CBS Nordic). Divisjonens virksomheter i Danmark, Norge, Sverige og Latvia representerer en samlet omsetning på godt over en halv milliard norske kroner. Etableringen av CBS Nordic er et direkte resultat av kundenes behov for én felles leverandør i hele det nordiske markedet. De store bygg- og entreprenør-virksomhetene opererer i dag over hele Norden, og byggvarekjedene er i full gang med å tenke Skandinavia og de baltiske landene som ett marked, sier Tommy Bøgehøj. Han er administrerende direktør for både det nye CBS Nordic og for den danske delen av virksomheten, Corus ByggeSystemer. Sterk nordisk plattform skal sikre vekst Tommy Bøgehøj forventer at virksomheten kan oppnå pene resultater blant annet ved å samle støttefunksjoner som administrasjon, finans, IT og markedsføring i det danske hovedkontoret, mens en styrking av produksjon, salg og andre kunderelaterte funksjoner ute i de enkelte land sikrer at virksomheten fortsatt vokser i markedet.