Et kranselag utenom det vanlige

Bygningsarbeiderne fikk et kranselag de sent vil glemme da Norwegian Outlet feiret at Norges eneste merkevareby nå har taket på plass i alle sine lokaler.

Modeller i antrekk fra et utvalg av nordmenns favorittmerker inviterte bygningsarbeiderne til å bli med de på catwalken og både snekkere, elektrikere og ingeniører tok utfordringen til stor glede for tilskuerne.

- Entusiasme og glede er avgjørende for oss når vi skal få på plass 35 merkevarebutikker til åpningen 3. juni, poengterte Ådne Søndrål, som er en av investorene for den nye handelsdestinasjonen. De fremmøtte fikk også en guidet omvisning i merkevarebyen. Søndrål sa videre at han er sikker på at Norwegian Outlet vil bli en handelsattraksjon for hele Norge, slik outletsentere er nær storbyer verden over. Outletsentere er det raskest voksende handelskonseptet i verden, der kjente merkevarer etablerer egne butikker og selger sine produkter til mellom 30 og 70 prosent rabatt, hele året.

I alt 12500 kvm foretningslokaler skal tas i bruk, og mer enn 800 biler får plass, noe ordfører i Vestby John Ødbehr så fram til med stor glede og forventning.

- Vi skal skape den viktigste handelsdestinasjonen på Østlandet og kan by på enkel tilgang med under 25 minutter i kjøretid fra Oslo, fremholdt en stolt ordfører under kranselaget.