Årets Comfort-kickoff en suksess

Den 36 år gamle rørleggerkjeden Comfort satte nylig i gang 2010 med et tettpakket program for over 400 deltagere. Tradisjon og nyvinninger ble blandet til et meget vellykket kick-off.

Comfort Kick-off er en årlig tilstelning, der kjedens leverandører og ansatte møtes for å oppsummere fjoråret, innlemmes i planer for det nye og inkluderer en helt spesiell messe med informasjon om produkter.

Mye nytt

Comfort informerte om vunne markedsandeler i 2009, mest fordi man ikke har tatt del i den største markedsnedgangen på større nybygg, men tok også til inntekt at man hadde fokusert mye på salgsutløsende markedsføringsaktiviteter i året som gikk. I det nye året skal det fortsatt satses på salg, men legges mer vekt på varmefag og orientering rundt VVS-installasjon. Leverandørsiden var sterkt representert ved at alle kjedens 57 leverandører holdt stand under Comforts spesielle "speed-dating"-messe. Med gruppeinndeling og tidsstyring ble alle deltagerne loset gjennom to dager med målrettet produktinformasjon. For å sitere en leverandørrepresentant som deltok for første gang: ”…det går an: å lage en fantastisk stemning med høyt faglig innhold for over 400 mennesker midt i en uke i februar. Comfort er bare helt rå...".

Leverandørene kunne presentere mange nyheter på varmesiden, og en og annen verdensnyhet ble også presentert siden messen ligger så vidt tidlig på året.

Stor stemning på kvelden og viktige priser

Under en nesten religiøs stemning under festmiddagen på tirsdagskvelden var det tid for utdeling av kjedens forskjellige priser og stor underholdning fra diverse ansatte og artister.

Prisutdelinger er viktig, oppmerksomheten må gis til de som fortjener det, sier kjedens direktør Knut Strand Jacobsen. Han understreker at man kunne gitt prisene til flere fordi konkurransen i år var sterk. Prisen for Årets Leverandør gikk til Linn Bad for andre år på rad. Denne prisen henger høyt fordi medlemmene selv har stemt frem vinneren, sier Jacobsen. Årets Messestand gikk fortjent til Hansgrohe, men her var konkurransen sterk. Mange leverandører hadde lagt seg i selen og presenterte seg svært bra under messen. Årets Comfortbutikk-pris ble tildelt Comfort i Brumunddal, Arve Hagen AS, som de to siste årene har satset og lykkes godt med sin flotte, nye storbutikk midt i Mjøsregionen.

Stabile forhold i Comfort

Kjeden har brukt de siste par årene på å introdusere mange nyheter: Nytt butikkonsept, ny bilprofil, bransjens beste internettsider, nye egne merkevarer, nye varedatabaser, alt i tur og orden. Kick-off tidlig på året er en del av dette, som ble flyttet fra august til februar for tre år siden.

- Dette er ikke spontane idéer, men deler av en langsiktig strategi, der alt handler om å skape stabil og økende lønnsomhet for våre medlemsbedrifter, sier Knut Strand Jacobsen, som legger til at det ikke er noen grunn til å hvile selv om Comforts medlemsbedrifter er bransjens mest lønnsomme fra før.