Byggern-kjeden skal selge trivsel

Byggern-kjeden skal skille seg ut ved å bære preg av godt humør og markedsføres som byggevarekjeden der folk skal trives.

Assistert av humorprofessor Artur Arntzen, glad-sangeren Halfdan Sivertsen med band samt NRKs hurragutt Arild Rise som toastmaster på festmiddagen, lanserte Byggern-sjef Ove Snuruås kjedens nye markedsprofil Folk skal trives på kjedekongressen sist helg. Hvordan vi fremstår er viktigere enn vi tror. Kundene opplever det som viktigere hva vi gjør enn hva vi sier. Faglige løfter er ikke nok til å skape trofaste kunder. Kunden skal komme tilbake til oss ikke fordi vi har kjempetilbud, men fordi vi er noen fantastiske mennesker, messet Snuruås som nå innbyr til dugnad på kjedens væremåte. Her skal det gjøres alvor av de nye kjerneverdiene som i tillegg til velkjente proffe, nå også skal være glade, pålitelige og villige. I tillegg skal det jobbes med de nye fire kundeløftene Best på varer som varer, Hjelp til selvhjelp, Enkel tilgang og Alltid verdt prisen. Byggeindustrien kommer nærmere tilbake til Byggern-kjedens nye markedsvisjon i vår første utgave i 2004 som utkommer i slutten av januar.