Coor mot milliarden

Coor Service Management AS har nådd nesten milliarden i omsetning og har økt både gjennom oppkjøp og nye oppdrag i Norge.

Omsetningen i 2009 viser en økning på hele 16 % fra 795 til 925 millioner. Antall ansatte økte med 9 % fra 601 til 655. Resultatet i 2009 viser en nedgang på 19 % til 33,1 millioner som følge av integrasjonskostnader og tøffere krav fra kunder i en finanskrisetid.

Coors omsetning har økt med nærmere 80 % de tre siste årene – fra 516 millioner i 2007 til 925 millioner i 2009.

 I en tid hvor mange er avhengig av å kutte kostnader, velger flere bedrifter å satse på sin kjernekompetanse og sette ut støttefunksjonene. Dette har vært en suksess for Coor Service Management. Tjenestene spenner fra drift av kantine, resepsjon og renhold, til vaktmestertjenester samt drift og vedlikehold av bygg, og gjerne alt samlet som en serviceavtale med integrerte tjenester.

Også skadeservice
- Gjennom oppkjøp av skadeserviceselskapene Smedsrud & Sønner og Bygg-Nor styrker vi vårt område innen skadeservice i Norge, sier administrerende direktør Freddy Eriksen i Coor. - Skadeservice innebærer at vi ved brann- og vannskader går inn og sikrer området, stenger og redder ut verdier. Deretter tar vi oss av sanering og gjenoppbygging. Dette har vært en spennende utvikling for oss, selv om Service Management fortsatt er vårt hovedsatsningsområde.

Vokser i Norden
Coor Service Management vokser også i Norden. Flere nye oppdrag ble signert i 2009, blant annet Statoil i Norge, GN Store Nord og Ernst & Young i Danmark i tillegg til Jones Lang Lasalle i Sverige. Også i Sverige ble strategiske oppkjøp gjennomført; produksjonsserviceselskapet Sapa Industriservice og serviceselskapet Vasakronan Servicepartner, i tillegg til de to selskapene som er kjøpt opp i Norge.