- Byggmarkedet har utvilsomt vært hardt rammet de siste årene. Vi har imidlertid valgt å satse offensivt. Å lukke øynene og håpe at det gikk over av seg selv, var aldri noe alternativ, sier salgs- og markedssjef Terje Arentz i Ugland Industrier.
- Det som fungerte i går, fungerer ikke nødvendigvis i morgen. Derfor har vi benyttet oss strategisk av blant annet PR, sosiale medier og en rekke digitale kanaler for å øke salget, sier Arentz.
Resultatene lot ikke vente på seg. Den tradisjonsrike bedriften opplevde 100 % økning i besøket på nettstedet www.garasjer.no og opplevde dessuten betydelig økning i salget. I forbindelse med den landsdekkende kampanjen «Norges beste garasjeband» kom det inn 150 bidrag fra 60 band.
I dag ble Grimstad Garasjene kåret til Årets markedsfører i Aust-Agder 2009. Prisen deles ut av Aust-Agder markedsforum, som bl.a. trakk fram det nye konseptet Først prøve så kjøpe, påpekte en betydelig økning i besøket på hjemmesidene, en spennende mediamiks og at bedriften har opprettholdt et bra salg til tross for et marked rammet av finanskrise.
- Vi har et spennende utviklingsprogram framover. Det er slik vi skal forsterke posisjonen vår i fremtidens byggmarked, sier Arentz.
De øvrige nominerte til prisen som Årets markedsfører i Aust-Agder 2009 var stortingsrepresentant Kjell Ingolf Ropstad, Agder Renovasjon og Canal Street.
Prisen ble delt ut under konferansen Suksess smitter i Arendal 10. februar.