Facelift for L200

Fire år etter lanseringen i Europa går Mitsubishi Motors L200 pickup inn i en ny fase. Med ny front og nytt interiør hadde Mitsubishi L200 2010 modell premiere på Brussels motor show onsdag.

Takket være et avansert 4WD-system, lastekapasitet på inntil et tonn og et unikt design er Mitsubishi L200 en av Norges mest solgt pickuper. I 2009 fikk Mitsubishi L200 flere kollisjonsputer samt en rekke forbedringer når det gjaldt motor, og er nå sterkest i sin klasse med 178hk og 400NM.

Designmessig framstår L200 2010 modell som tøffere enn sine forgjengere med en mer muskuløs front, samt høyere og rettere planprofil. Planlenge på Double Cab er økt med 18 cm til 105.5 cm og planhøyden på Club Cab er økt med 5.7 cm. Det mer solide uttrykket kommer også til sin rett i interiøret med ny senterkonsoll, nytt multifunksjonsratt, nytt setemateriale og nye instrumenter.

Mitsubishi L200 skal være velutstyrt og konkurransedyktig priset

Prisene starter på kr 253.900,- for L200 Club Cab Invite, mens toppversjonen Double Cab Instyle med automat ligger på kr 356.900,-

En redesignet 2,5 liters common rail DI-D motor gir 178 hk, og kan tilbys med en spesialtilpasset 5-trinns Mitsubishi INVECS-II automatgirkasse. Motoren har fått sterkere legeringer og redesignet innsprøytingssystem og turbolader, samt forbedret kjøling. Mitsubishi L200 er dessuten tilgjengelig med et rimeligere alternativ med 136hk. Samtidig som den har fått kraftigere motor, har imidlertid forbruk og CO2 utslipp gått ned:

Forbruk fra 8.0 liter/ 100 km – 9.1 liter/100 km (automatgir)

CO2 utslipp fra 212 g/km - 240 g/km (automatgir)

Mitsubishi L200 2010 modell lanseres i Norge til våren.