Bygg.no

Meny
Hva leter du etter?
Tips oss
Les Byggeindustrien digitalt
  • Bygg
  • Anlegg
  • Eiendom
  • Arkitekter
  • Rådgivere
  • Byggevarer
  • Øvrige Øvrige
    • Anleggsmaskiner
    • Betong
    • Bil
    • Bolig
    • Bygg Reis Deg
    • Byggedagene
    • Byggejus
    • Energi
    • HMS
    • Personalnytt
    • Produkter
    • Tre
    • Stål
    • Forbruker
    • Byggeprosjekter
  • A til Å
  • Byggedagene
  • Bygg Reis Deg
  • Hage
  • Byggenæringens kalenderByggenæringens kalender
  • Meld deg på vårt nyhetsbrev
  • Nyheter på din side
  • Tips til redaksjonen
  • Kontakt oss

Besøksadresse
Stensberggaten 27
0170 Oslo

Postadresse
Postboks 6831, St. Olavs plass
0130 Oslo

Telefon
+47 23 70 95 00

Les Byggeindustrien digitalt
  • Anleggsmaskiner
  • Betong
  • Bil
  • Bolig
  • Bygg Reis Deg
  • Byggedagene
  • Byggejus
  • Energi
  • HMS
  • Personalnytt
  • Produkter
  • Tre
  • Stål
  • Forbruker
  • Byggeprosjekter
Les siste digitalutgave Les Byggeindustrien digitalt
Mest lest Ledigestillinger Bygge-prosjekter

Tarkett Sommer AS ble Tarkett AS

Publisert: 24.11.2003 16:00. Sist endret: 27.11.2013 21:40.

Ved sammenslåingen med det franske Sommer Allibert-konsernets gulvvirksomhet i 1997 ble firmanavnet endret til Tarkett Sommer, men firmaet fortsatte å operere med ulike navn i forskjellige markeder. Nå er bestemmelsen tatt om å sløyfe Sommer i firmanavnet, som altså blir kun Tarkett.
  • Oslo presenterer nye smitteverntiltak allerede søndag

  • Kriminalomsorgen foretrekker nytt fengsel i Groruddalen

  • Planleggingen av ny politihøgskole settes i gang

  • Nybø: Forhandlinger med Storbritannia inn i siste fase

Nettleder

Koronaen utfordrer

Les også:

  • Økt ansvar på kommunene
  • Fotballskandalen som må få konsekvenser
  • Kan bli enorme VA-utgifter for oss alle
  • En klar oppfordring til byggenæringen
  • Stor utvikling innen elektriske anleggsmaskiner
Flere ledere

Siste gjestekommentarer

Bjørn Røsten

«Kunstig intelligens kan effektivisere arbeidet i byggebransjen - også ute på byggeplassen»
Les mer

Les også:

  • Bygningsanatomi og endringsdyktighet
    Jan Eldegard Hjelle
  • Innlegg: For en grønn omstilling i byggenæringen må alle med
    Ann-Kristin Ytreberg
  • Byggenæringen trenger kompetanse om eksisterende bygningers anatomi som grunnlag for ombygging og god bygningsforvaltning
    Svein Bjørberg
  • Å skifte vinduer er effektiv energi- og klimapolitikk
    Hilde Widerøe Wibe
  • Norge og den utenlandske arbeidskraften
    Harald I. Hansen
Flere gjestekommentarer

Siste nyheter

  • Oslo presenterer nye smitteverntiltak allerede søndag
  • Kriminalomsorgen foretrekker nytt fengsel i Groruddalen
  • Planleggingen av ny politihøgskole settes i gang
  • Nybø: Forhandlinger med Storbritannia inn i siste fase
  • Ikke kontroll på brann i næringslokale på Toten
  • Isopartner etablerer ny avdeling utenfor Trondheim
  • Flisekompaniet åpner butikk i Bodø
  • Innlandet skal asfaltere 183 kilometer - slik ligger entreprenørene an i konkurransen om oppdragene
  • Lastebil mistet 800 liter maling i Oslo
  • Flere nye bygg har rast ned i skredgropen i Gjerdrum
Gå til arkiv

Byggeprosjekter

Jessheimbadet

Flere prosjekter

  • TROX Auranor
  • Mosenteret og Sentrum Terrasse
  • Stjørdal helsehus
  • Oppdal Innovasjonssenter
  • Rykkinntoppen
  • Tribunen
  • Ny idrettshall – Sognahallen
  • Jarenga barnehage
  • Contiga Askøy
  • OBS Bygg Leangen
  • Øystre Slidre helsetun
  • Ålesund Bybad
  • Hareid Helsehus
  • Tolga kulturhus - Vidarheim
Flere prosjekter

Siste kontrakter

HENT starter på milliardprosjektet Aker Tech House

Flere kontrakter

  • COWI vant Hordfast-kontrakt
  • GK fikk stor kontrakt i regjeringskvartalet
  • AF bygger 163 leiligheter i massivtre som FutureBuilt-prosjekt
  • Rejlers skal planlegge nytt ledningsnett for Bane NOR
  • Multiconsult skal levere forprosjekt for oppdrettsanlegg i Kina
  • Asker Entreprenør bygger 157 boliger i Asker
Flere kontrakter

Bildekaruseller

  • Grunnstein er lagt for Ravinen i Fjerdingby

  • Lan Marie Berg sprengte den første salven på Prosjekt Ny vannforsyning Oslo

  • Pon overleverte ti nye elektriske gravere - opplever stor interesse for el-maskiner

Vis flere bildekaruseller

Byggenæringens kalender

Dato Aktivitet
31.08 Byggedagene 2021
08.09 Vi Bygger Bergen 2022
Vis flere arrangementer

Siste fra Bygg-TV

  • Markerte anleggsstart for ny vannforsyning Oslo

  • Skanska med 110-års medlemskap i NHO

  • Erna Solberg kjører elektrisk tippbil

Vis flere videoer

Tips oss

facebook twitter linkedin mail print

Gulvprodusenten Tarketts historie strekker seg helt tilbake til 1886, da det firma som siden skulle bli Tarkett ble grunnlagt i Malmø. I løpet av de mer enn hundre årene som har gått siden den gang har firmaet utviklet seg til en internasjonal aktør med virksomhet over hele verden. Konsernsjefen Marc Assa motiverer navneendringen slik: - Ved å fokusere på et varemerke tar vi et viktig skritt fremover for å styrke posisjonene. I dag har vi mange varemerker og undervaremerker i virksomheten vår, men den globale konkurransen krever en sterk, tydelig og konsekvent tilstedeværelse i markedet. Ett navn og en overgripende forretningsstrategi i alle markeder gjør produktene våre mer synlige og attraktive, sier han. En omfattende undersøkelse viser at Tarkett er foretakets sterkeste varemerke og peker blant annet på følgende: Historisk har Tarkett en sterk bakgrunn i parkett, og foretaket har vært innovativt både på tre- og vinylgulv. Tarkett har alltid satset på kvalitet og høyprisprodukter og er kjent for profesjonalisme og produkter med høy kvalitet. Geografisk sett er Tarkett et veletablert og sterkt varemerke i Nord- og Øst-Europa. Tarkett har også en forhstorie i Nord-Amerika, der Sommer er ukjent, fordi man har operert under navnet Domco. Rent språklig fungerer Tarkett best internasjonalt. Det er lett å forstå, uttale og huske verden over. Lokalt godt etablerte varemerker kommer til å leve videre som produktnavn. Det vil si at i prosjektorganisasjonen vil f.eks Tarkett Sportsgulv leve videre i Europa, mens Azrock gjør det samme i USA I konsumentdivisjonen skjer tilsvarende med Sommer i Europa , Domco og Nafco i USA og Sintelon i Øst-Europa. I Norge Ved en merkevaretest av tepper, gulv og parkett rettet mot forbrukere i Norge kjente hele 47% ikke noe varemerke ( uhjulpet ). 21% nevnte Tarkett. Neste varemerke ble nevnt av 12%. Kun 4 varemerker ble nevnt av flere enn 3%. Kulen som symbol for gruppen er fortsatt med i den nye logoen. Den er blitt brukt i fem år og er på nåværende tidspunkt godt etablert og velkjent. Fargene grått og blått symboliserer henholdsvis teknologi og liv.

Nøkkelord:

Import
 

Samme entreprenør og byggherre på to alvorlige koronautbrudd i Oslo:
- Vi har tøffe smitteverntiltak

 

Smitteutbrudd ved ny byggeplass i Oslo - 18 bekreftet smittet

 

BNL-sjefen med klare råd etter nytt smitte-utbrudd:
Bransjens omdømme handler om hvordan vi håndterer hver sak

 

HENT starter på bygging av milliardprosjektet Aker Tech House

Oslo presenterer nye smitteverntiltak allerede søndag

 

Lastebil mistet
800 liter maling i Oslo

 

Planleggingen av ny politihøgskole settes i gang

Annonsørinnhold
 

Se skrekkbilder fra tak som ikke får regelmessig tilsyn

Annonsørinnhold
 

Disse CEEQUAL-sertifiserte prosjektene er blant de første av sitt slag i Norge


Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet © Byggeindustrien

Bygg.no
  • Besøksadresse

    Stensberggaten 27,
    0170 Oslo

    Postadresse

    Postboks 6831, St. Olavs plass
    0130 Oslo

    Telefon

    +47 23 70 95 00.
  • Sjefredaktør

    Arve Brekkhus
  • Nyhetsredaktør

    Frode Aga
  • Redaksjonssjef nett

    Christian Aarhus
  • Salgssjef

    Kirsten B. Thorkildsen
  • Annonsesalg nett

    Geir Larsen

Tips til redaksjonenredaksjonen@bygg.no

Byggeindustrien arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk

Om informasjonskapsler (cookies)

Vilkår for bruk av videoinnhold

Fagpressen