Dermed heter vi Rockwool over hele verden, forteller administrerende direktør Morten B. Andersen i AS Rockwool.
Navnebyttet i Sverige er viktig også for oss i Norge, tilkjennegir Andersen, fordi stadig flere aktører i byggebransjen blir flernasjonale og mange arbeider med hele Skandinavia som sitt hjemmemarked. Med det samme navnet, uavhengig av de geografiske landegrensene, vil det bli enklere å markedsføre Rockwools merkenavn og produkter.
Kommunikasjonen med markedet blir enklere og vi kan oppnå enda flere synergieffekter, mener direktøren for Rockwool i Norge. Han tror dette vil gjøre seg gjeldende både når det gjelder produksjon, emballasje, profilering og annen markedsføring.
Totalt sett vil Rockwool sin posisjon i Skandinavia kunne styrkes fordi vi vil kunne opptre mer enhetlig. Dette er viktig i en tid der stadig flere aktører innen byggebransjen både tenker og opererer internasjonalt, avslutter han.
- Nøkkelord
- Byggematerialer
- Byggevarer