Rockwool er tilbake i Sverige

Etter drøyt 20 år under navnet Roxull på det svenske markedet gjeninnføres nå merkenavnet Rockwool på de verdenskjente isolasjonsproduktene.

Dermed heter vi Rockwool over hele verden, forteller administrerende direktør Morten B. Andersen i AS Rockwool.

Navnebyttet i Sverige er viktig også for oss i Norge, tilkjennegir Andersen, fordi stadig flere aktører i byggebransjen blir flernasjonale og mange arbeider med hele Skandinavia som sitt hjemmemarked. Med det samme navnet, uavhengig av de geografiske landegrensene, vil det bli enklere å markedsføre Rockwools merkenavn og produkter.

Kommunikasjonen med markedet blir enklere og vi kan oppnå enda flere synergieffekter, mener direktøren for Rockwool i Norge. Han tror dette vil gjøre seg gjeldende både når det gjelder produksjon, emballasje, profilering og annen markedsføring.

Totalt sett vil Rockwool sin posisjon i Skandinavia kunne styrkes fordi vi vil kunne opptre mer enhetlig. Dette er viktig i en tid der stadig flere aktører innen byggebransjen både tenker og opererer internasjonalt, avslutter han.