Nye Montér tør å være annerledes

Det er for mye av alt, og alt er likt. Nå skal vi innta en ny posisjon, og vi har en kultur for å gjøre dette. Dette skal vi gjøre ved å være tydelige i forholdet til andre aktører. Vi tør å endre oss, forkynte en engasjert Byggmo-sjef Gudmund Sagen da den nye kjeden til Optimera Gruppen ble lansert fjerde desember.

Vi skal være det vennligste og mest kompetente byggevarehuset og levere helhetlige og profesjonelle løsninger for våre kunder, fortsatte Sagen og skrudde ambisjonsnivået ytterligere opp ved å trekke frem at Montér-kjeden skal kjennetegnes ved å være vennlig, inspirerende, tillitsvekkende og engasjert. Kundene skal si om oss Hyggelige folk med peiling, sa han og avsluttet med Montér ikkeno problem. Opptur med komikere Det er ikke lett i konkurranse med alleslags mediejippoer og overfor folk som har byttet ut kjedelogo opptil fire ganger å skape et begeistringens brøl når ny logo rulles ut. Men en velopplagt og velkjent slentrende Claus Wiese høynet stemningen som intervjuer og kick-off eksekutør. Her kunne han spe på med diverse bransjeavslørende videoklipp med den kjente multirollespillende Robert Stoltenberg. Dessuten kunne han introdusere standup-komikeren Rune Anderson som alene dro i gang en paneldebatt om norsk byggevarehandel med kjente mediepersoner så latterkulene rullet. Eget kjedeselskap Kjedeselskapet vil bli organisert som eget aksjeselskap under konsernselskapet Optimera Gruppen sammen med distribusjonsselskapene Gann Graveren, Byggmo og L.A. Lund samt den svenske virksomheten Optimera. Kjedekontoret skal samlokaliseres sammen med konsernselskapet på Skøyen. Det knytter seg stor spenning til hvem som skal bli kjededirektør. Men det tar naturlig noe tid å plukke ut den rette til denne jobben samt til tre toppjobber i konsernselskapet da det totalt kom inn godt over 300 søknader, og de fleste søkerne er personer som i dag ikke har tilknytning til norsk byggevarehandel. Kjedesjef før jul Men før kirkeklokkene ringer julen inn, vil ventelig kjedesjefen for Montér være utpekt. Med seg på kjedekontoret får han en stab på syv personer hvor Jørgen Hannestad blir markedsdirektør og Finn K. Vallgård får ansvar for marketing. Hannestad og Vallgård kommer fra L.A. Lund. Nå skal det skrives kontrakter, skrus opp nye skilt og kjedemedlemmene skal lanseres gjennom annonser lokalt. Og 31. januar neste år er det klart for de første åpningsfestene.