NVS fortsetter veksten

NVS Installation AB har gjennom konsernets datterselskap i Norge , NVS AS, ervervet rørleggerbedriften Olav C. Jensen & Søn AS i Ski utenfor Oslo.

Kjøpet er et ledd i NVS- og eieren Imtech N.V`s vekststrategi i det norske og nordiske markedet. Kjøpet er også i tråd med NVS sin langsiktige strategi med å ekspandere innenfor servicevirksomhet i Norge.

NVS i Norge er i dag markedsledende i det norske markedet når det gjelder store og komplekse installasjonsprosjekter. Et av målene med ervervet av Olav C. Jensen & Søn er å bedre markedsposisjonen også som en bred serviceaktør innenfor installasjonsområdet. Ved at Olav C. Jensen blir en NVS-avdeling i Ski forsterker samtidig NVS sitt nærvær i en interessant og ekspansiv region.

NVS sin virksomhet i Norge har hatt en positiv vekst og omsetningen er mer enn femdoblet de siste ti årene. I begynnelse av 2008 skjedde også et betydelig erverv (Knut Nilsen & Co AS) og konsernsjefen i NVS, Håkan Bergkvist, ser gode muligheter for ytterligere ekspansjon.

- Med Imtech N.V som sterk eier, har vi alle de ressurser som skal til for å fortsette veksten i Norden gjennom ytterligere oppkjøp. Sammen har vi også formet en felles visjon om hvordan vi skal utvikle konsernets totaltilbud i markedet. For virksomheten i Norge innebærer det at vi skal forsterke vår kapasitet innenfor service og vedlikehold, og overtagelsen av Olav C. Jensen & Søn er en del av denne kapasitets-utviklingen, sier Bergkvist.

Stein Dahle som leder NVS i Norge mener att ressursene og servicekompetansen hos Olav C. Jensen & Søn, som har ca. 15 medarbeidere, blir en sterk plattform når NVS etablerer en avdeling i Ski.

- Regionen har i flere år vært meget ekspansiv med høy byggeaktivitet og det er et stort marked for de servicetjenester som vi skal tilby. Jeg ser også gode muligheter til å spre servicetilbudet til viktige kundegrupper. Olav C. Jensen har en bred kundebase hos både større eiendomsbesittere og utbyggere og det er kunder som etterspør et stadig bredere servicekonsept. Vår ambisjon er derfor å gradvis utvikle slike konsepter sammen med den nåværende ledelsen i selskapet og ikke minst etablere NVS som et sterkt varemerke i regionen, avslutter Dahle.