Garasje og andre fristelser

Maxbo-garasjen og et kassetorg-konsept med fristelser var blant nyhetene som ble lansert på årets Løvenskiold-messe hvor temaet var "Mer i kurven".

- Maxbo-garasjen er et eget konsept som er utviklet i samarbeid med et av varehusene våre og som nå rulles ut i hele kjeden. Dette er et bra produkt for både kjedemedlemmene og våre proffkunder som kan bruke det i innsalget mot sine kunder, forteller salgsdirektør Torbjørn Schjevik i Løvenskiold Handel.

Garasjen bygges på tradisjonell måte som trigger snekkerinstinktet til kunden. Det betyr leveranse i fallende lengder kombinert med materialbeskrivelse og veiledning. Konseptet er fleksibelt slik at det kan tilpasses kundens behov og tomtestørrelse.

For at varehusene skal komme fort i gang med salget, er det utviklet ni modeller. Alle disse har fått navn som Katnosa, Sandungen, Liggeren og Hakloa osv. Det er her snakk om plasser i Nordmarka som godseier og Maxbo-eier Carl Otto Løvenskiold eier.

For å hjelpe varehusene til å behandle de færre forventede kundene på en enda bedre måte ble det på Løvenskioldmessen lansert et kassetorg-konsept med fristelser.

- Det er her snakk om produkter som skal eksponeres i kasseområdet. Produktene kan være alt fra søppelsekker til balkongflagg som kunden kan ta med seg når man likevel er på besøk i varehuset, forklarer markedsdirektør Tina Karp.

- Det var gøy å være til stede her. Stemningen var god. Kjeden har fått flere varehus og proffanlegg slik at det var flere til stede enn noen gang, avslutter en inspirert Torbjørn Schjevik.

Det var sist helg at Løvenskiold Handel arrangerte sin årlige messe for egne og samarbeidende kjeder i Varemessens nybygde hall E på Lillestrøm. I løpet av tre dager deltok over 1500 personer på det som har utviklet seg til å bli bransjens største lukkede fagmesse.

Du kan lese mer om Løvenskiold Handels planer for 2009 i Byggeindustrien nr. 1 som kommer ut 22. januar.