Selmer Skanska satser lokalt

Selmer Skanska gjennomfører i disse dager en omorganisering for offensivt å møte nye markeder og utfordringer. De mener at for å møte kunders krav og ønsker, må de ha en fleksibel og lettbeint organisasjon.

Omorganiseringen innebærer at regioner og datterselskaper blir styrket for å øke fokuseringen på lokale markeder. Samtidig blir det etterstrebet enhetlig kundeadferd. For å styrke støtteapparatet til prosjektene etableres det fire servicefunksjoner innen Økonomi, Innkjøp, Teknikk og HR. Servicefunksjonene skal gjøre Selmer Skanska bedre i stand til å bygge opp ansattes kompetanse, samt styrke bedriftens teknologiske utvikling. Ledergruppen i Selmer Skanska vil etter den nye modellen få en mer fristilt stilling i forhold til regioner og datterselskaper sammenlignet med tidligere. Strukturen er bygget opp med tanke på et bredt og fleksibelt lederskap, slik at bedriften til enhver tid kan tilføre prioriterte prosjekter nødvendig kompetanse til beste for kunden. - Det er en klar målsetting for Selmer Skanska å styrke det lokale fotfestet i hele landet med organisasjonsendringene. Vi har satt kundenes behov i sentrum ved omorganiseringen, og ønsker med dette å være en naturlig samarbeidspartner for både dagens oppdragsgivere, og fremtidige, sier administrerende direktør Petter Eiken i en kommentar. I forbindelse med omorganiseringen har Selmer Skanska rekruttert en ny sentral medarbeider. Per Ola Ulseth skal ha ansvaret for å lede servicefunksjonen Teknikk. Ulseth er utdannet sivilingeniør, 37 år og kommer fra konsulentselskapet ODA. Han tiltrer 4. august.