Hydro-film til topps i Cannes

Hydros tog-film gikk lørdag kveld til topps under reklamefestivalen i Cannes, også kalt verdensmesterskap i reklame. Filmen fikk sølvløve i kategorien "Corporate", som er høyeste utmerkelse i det som anses å være en tøff og prestisjetung kategori.

Sølvløven er høyeste utmerkelse i kategorien "Corporate" og gikk til Hydro som annonsør og reklamebyrået DDB for filmen som viser unge ingeniørspirer som designer og bygger om togskinnene som sender toget i en loop. Budskapet i filmen er "Det finnes mange små ingeniører. Vi gleder oss til de blir store."

Hydro vant over selskaper som Nike, Toyota og Honda.

- Togfilmen er en del av et langsiktig arbeid for å styrke vårt omdømme blant yngre målgupper. Målet er å tiltrekke oss nye talenter. Det er disse unge ingeniørene som skal bringe Hydro inn i framtiden, sier kommunikasjonsdirektør Inger Sethov i Hydro.

Hydros tog-film har vakt oppsikt i reklamebransjen og har tidligere vunnet flere priser i Norge, USA og England. Den har også gått som en farsott på flere nettsteder. Nettstedet YouTube har vist filmen rundt en halv million ganger, mens nettstedet break.com har vist filmen rundt en million ganger. Der finnes også nærmere tusen innlegg fra lesere som diskuterer om filmen er ekte.

- Vi ønsker å vise at industri er gøy. Det er bra for Hydro, som trenger mange flinke folk, og bra for Norge og norsk industri, sier Sethov.