Vi åpner forbruker-portal

Byggeindustrien, som har hatt suksess med sitt nettsted bygg.no og nå senest med hage.no, åpnet i dag sine nye Forbruker-sider - www.bygg.no/forbruker med hovedkategoriene - BOLIG, HYTTE, INTERIØR & UTSTYR og ENERGI.

- Vi kan dermed følge hele verdikjeden fra produsent til forbruker, sier sjefredaktør Per Helge Pedersen. 

Bygg.no er blitt det viktigste nettstedet for proffene i byggenæringen. Hage.no er et grønt nettsted både for vanlige forbrukere og for de profesjonelle aktørene i næringen.

- Når vi nå får den brede forbrukerportalen på plass, vil vi i særklasse være den aktøren som har den fulle bredden i byggenæringen. I tillegg er det ingen andre mediemennesker som kjenner denne næringen så godt som Byggeindustriens folk. Mange i staben har svært lang fartstid. I tillegg har vi komplettert laget med yngre engasjerte mennesker, sier han.

Formidler

- Med vårt sentrale ståsted i byggenæringen gjennom tidsskriftet Byggeindustrien og våre nettsteder, vil vi kunne være en viktig formidler av kunnskap og ideer. Vi håper at vi gjennom våre kanaler også kan bidra til inspirasjon og glede. Vi har styrket staben - og vi venter flere på laget vårt i løpet av høsten. Gjennom vår virksomhet kan vi skape mye synergi som mange flere lesere nå kan få glede og nytte av, legger han til.

Mange nyheter

Han sier også at det er morsomt at Byggeindustrien i jubileumsåret 2008 kan gjennomføre så vidt mange tiltak. Byggeindustrien ble etablert i 1968.

- Vi har fått på plass web-TV slik at vi kan vise video på våre sider, vi har fått hage.no på plass - og nå kommer altså Forbruker-portalen. Vi har også planer om å revitalisere BA-torget med bl a Bokhandel m v. I løpet av kort tid vil vi også på bygg.no lansere siden Landet Bygges. I denne forbindelse har vi innledet et samarbeid med Norge Bygges. En bærebjelke i tidsskriftet har vært de gule sidene hvor vi får inn meldinger om nye byggeprosjekter landet over. Nå vil vi gjennom nettsidene våre aktualisere dette stoffet betydelig, sier Pedersen.

Populært nyhetsbrev 

Det nå mer enn 6000 som abonnerer på nyhetsbrevet på bygg.no.

- Vi jobber nå med flere ulike nyhetsbrev-tilbud. Det er meningen at dette skal være på plass etter ferien.

- Det morsomme er at vår suksess på nettet ikke har gått ut over abonnementstallet og annonsesalget på bladet. Ved at vi har en fot i begge leire, vil dette bidra til å styrke varemerket Byggeindustrien. Alt tyder på at 2008 skal bli et nytt historisk år både når det gjelder omsetning og resultat, sier Pedersen.

Ønsker tips

Når det gjelder de nye forbruker-sidene, er han interessert i alle typer tips.

- Vi er interessert i å bringe videre nyheter om nye produkter, om nye tekniske løsninger, Ja, vi er interessert i det aller meste som kan bidra til å gjøre disse sidene innholdsrike og lesverdige, sier redaktøren.

Har du et tips så send det til redaksjonen@bygg.no.

Han mener at den nye Forbruker-portalen også bør være et meget aktuelt sted å annonsere.

- For vår del legger vi opp til å lage en internt samkjøring av annonser. Stadig flere lager nå pakkeløsninger for markedsføring i blad og på nett. Kontakt vår annonseavdeling i dag. De vil raskt ha et forslag klart. Vi har lenge hatt sider også mot forbrukerne bl a gjennom Bolig & Energi-sidene våre. Men nå samler vi alt på den nye portalen Byggeindustrien bygg.no/forbruker. I tillegg legger vi fullt trykk på denne satsingen, avslutter en entusiastisk Pedersen.