Byggeriet setter seg på skolebenken

Byggeriet har i vår lansert et nytt program for å styrke medlemmenes kompetanse innen salg, service og ledelse. Prosjektet ledes av Euro Business School og skal gå over to år.

Utviklingsprogrammet omfatter kurs og samlinger samt en kontinuerlig web-basert kundeundersøkelse hvor kundene får mulighet til å gi tilbakemeldinger på konkrete prestasjoner innen kompetanse og servicenivå i de enkelte butikkene.

- Målet med Byggeriet Skolen er å gi hele kjeden et løft innen kundebehandling. Høy fagkunnskap og god service er grunnpilarene i Byggeriets posisjon og disse ønsker vi å styrke. I tillegg vil vi gi lederne et faglig løft og trene disse i å gjennomføre kompetansehevingen i sine butikker. Byggeriet skal i tillegg til dette lage et elektronisk kursprogram som alle butikkansatte skal gjennom. Her vil de få en innføring i kjedens verdier og servicenivå, sier markedssjef Hanne Johnsen i Byggeriet. 

Hun mener medlemmene har hatt stor nytte av å delta på Byggeriet Skolen og de ser behovet for å øke servicenivået i butikkene.

- Kundeundersøkelsen har gitt oss verdifull innsikt i hvordan kunden opplever oss og dette har ført til en del "vekkere" for noen, som vi må ta tak i. Nå får vi verktøyet som letter denne prosessen, legger Johnsen til.