Rundet millionen

Byggeindustriens nyhetsbrev fra bygg.no har nå rundet en million utsendte brev.

Etter oppstart under Bygg Reis Deg i september 2005 har Byggeindustrien sendt ut sitt nyhetsbrev fra bygg.no nærmere 300 ganger og inneværende uke passerte vi en milepæl - over 1 000 000 nyhetsbrev via e-post har blitt sendt ut.

- Fra den spede begynnelse med noen titalls mottakere nærmer vi oss nå 6 000 mottakere, sier markedssjef Ragnar Sandin.

- Sammenlignet med hva andre aktører har på tilsvarende tjenester så er dette et tall vi er meget godt fornøyd med, samtidig som vi mener det fortsatt er et vekstpotensial i tjenestens utbredelse, legger han til.

- Ved siden av at det er en gratis tjeneste hvor det er enkelt å melde seg både på og av, så tror vi den største suksessfaktoren er den enkle utformingen kombinert med gode og varierende nyheter, samt korte stikkord som gjør at man kan skumlese raskt. Noen vil kanskje ønske at vi laget litt lengre ingresser i nyhetsbrevet, slik at man fikk enda litt mer informasjon, men vi må avveie dette mot trafikken på vår nettside. Vi ønsker jo flest mulig inn på bygg.no, slik at vi kan gi mest mulig tilbake til våre annonsører, sier Sandin.

- Vi har ingen interesse av at dette sendes ut til mottakere som ikke ønsker det, men vi opplever stadig oftere at kollegaer melder på hverandre direkte eller via oss, og vi har svært få avmeldinger utover det at folk skifter e-postadresse eller slutter i sin jobb. Det styrker oss i troen på at dette er et produkt folk i byggenæringen vil ha og som de synes er relevant, sier Sandin.

Han legger til at Byggeindustrien bestreber seg på å renske vekk alle inaktive adresser slik at ikke utsendelsen øker risikoen for å bli oppfattet som spam. Med nærmere 6 000 utsendelser tre ganger i uken i gjennomsnitt, så er det alltid en fare for at e-postene kan bli stoppet av diverse spamfiltre, selv om mottakeren ønsker nyhetsbrevet.

Her melder du deg på nyhetsbrevet