Jevnt mellom byggevarehusene

Svært lite skiller mellom fire byggevarehus på BIs nye kundebarometer, men Byggmakker skiller seg litt ut når det gjelder lojalitet. 

Den årlige BI-undersøkelsen Norsk Kundebarometer viser at det ersvært jevnt mellom de fire byggevarehusene Byggmakker, Montér, Maxbo og Bygger’n.

På kundetilfredshet oppnår Byggmakker, Maxbo og Bygger’n en poengsum på 66 av 100, mens Montér får 65 poeng.

Når det gjelder lojalitet er Byggmakker litt bedre enn de andre med 79 av 100 poeng. Maxbo får 77 poeng, Bygger’n og Montér 76.

Norstat har på oppdrag fra Norsk Kundebarometer ved BI spurt 7794 forbrukere om hvor fornøyd de er med bedrifter de er aktive kunder hos. Undersøkelsen omfatter til sammen 183 bedrifter som selger varer eller tjenester som betyr mye for folks privatøkonomi, og gir svar på hvor dyktige de er til å tilfredsstille sine kunder.

Personene som er intervjuet kan vurdere inntil 4 bedrifter, men maksimalt en bedrift innenfor hver av de mer enn 30 bransjene som Norsk Kundebarometer omfatter. Norsk Kundebarometers 2008-måling baserer seg på til sammen 18 563 kundevurderinger på forbrukermarkedet.

Flytoget har Norges mest fornøyde kunder, og vinner Kundetilfredshetsprisen 2008. Det viser ferske resultater fra forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI.