Mesta tar Taraldrud-parsellen

Av kun tre tilbydere er Mesta hele 9 millioner kroner lavere enn Veidekke på E6 Taraldrud - Oslo grense.

Det statseide aksjeselskapet Mesta AS, tidligere Vegproduksjon AS, med tilbudssummen 65.074 millioner, er 9 millioner kroner lavere enn Veidekkes 74.523 millioner kroner på E6 Taraldrud - Oslo grense. NCC Construction har tilbudssummen 81.353 millioner kroner. Prosjektet er det første av tre tilbud som blir sendt ut på regning. Det omfatter 4-felts E6, ca 2 700 m som omfatter 2 nye felt med midtdeler og utbedring av eksisterende E6. Komplett toplankryss ved Taraldrud. Ny Taraldrud bru, nordgående løp som består av 3-spenns slakkarmerte platebru med total lengde 48 m og føringsbredde 13 meter. Taraldrud bru, sydgående løp, lengde 55 meter utvides mot øst med ca 2,75 m pluss kantdrager. Mot vest bygges ny kantdrager og rekkverk. Søndre Taraldrud overgangsbru. Sprengverksbru i slakkarmert betong med totallengde 63 m og føringsbredde 5 m. Riving og fjerning av eksisterende 2 overgangsbruer. Driftskulvert. Prefabrikkert med lengde 14 m, breddde 5 m og høyde 4 m. Riving og fjerning av eksisterende kulvert. De to neste parsellene som sendes ut på regning er Oslo grense-Åsland - Åsland-Klemetsrud og Assurtjern-Taraldrud. Mesta AS er allerede i gang med Klemetsrud bru og parsell Klemetsrud-Åsland og nytt kryss Klemetsrud.