Sponser Golden League

Et rådgiverfirma går inn som sponsor for friidrettens Golden League-stevner. 

Det svenske konsernet ÅF Group blir ny tittelsponsor for friidrettens Golden League, som blant annet omfatter Exxon Mobil Bislett Games. ÅF Group i Norge ser frem til sponsorsamarbeidet.

– Vi har inngått en omfattende samarbeidsavtale med det internasjonale friidrettsforbundet (IAAF) som gjør oss til tittelsponsor for alle årets seks ÅF Golden Leauge-arrangementer, sier administrerende direktør Tore Fredriksen i ÅF i Norge.

Golden Leauge er verdens største årvisse friidrettsevent med lange tradisjoner og stor publikumsappell. Arrangementet får nå navnet ÅF Golden Leauge.

– Gjennom ÅF får vi en aktiv og kunnskapsrik samarbeidspartner. Jeg ser frem til et givende og langvarig samarbeid til glede for begge parter, sier Sergey Bubka, visepresident i IAAF.

ÅF Group ser samarbeidet som en god plattform for å styrke varemerket sitt internasjonalt. Arrangementene finner sted i europeiske byer der selskapet har virksomhet av betydelig omfang, som for eksempel Oslo og Zürich.

– Samtidig ligger det en stor symbolverdi i samarbeidet, fordi den vinnerkulturen vi finner i internasjonal toppidrett har mye felles med den virksomhetskulturen vi ønsker å skape, sier Tore Fredriksen i ÅF i Norge.
Årets fire første ÅF Golden League-arrangementer finner sted i Berlin, Oslo, Roma og Paris før sommer-OL i Beijing. De to siste arrangementene går av stabelen i Zürich og Brüssel etter OL.

Bislett Games i Oslo arrangeres 6. juni.