Nye salgsrekorder i Byggeindustrien

Byggeindustrien satte nye salgsrekorder i fjor. En ny salgsavtale vil sørge for nye rekorder også i år.

- Byggeindustrien har inngått en annonseavtale med det bergensbaserte selskapet Media Total AS. Avtalen gjelder i første rekke annonsesalg til nettstedet bygg.no, sier ansvarlig redaktør Per Helge Pedersen i Byggeindustrien.

- Vi har egne selgere som fortsatt vil selge både til blad og nett, men med de uttallige annonsemulighetene vi har på våre nettsider, vil et supplement være nyttig. Media Total AS kjøpte nylig Kanal F fra Fagpressen, sier Pedersen. Vi ser nå at det er en betydelig vekst i trafikken på våre sider. Det kommer selvsagt at sidene våre oppdateres gjennom hele døgnet. I løpet av det siste året har det skjedd mye på nettstedet vårt, og det kommer nå fortløpende nye tjenester, sier han.

- I fjor omsatte Byggeindustrien for 35 millioner kroner. Vi øker annonsesalget både på blad og nett. 2007 ble et nytt rekordår. Vi har også hatt en meget god start på det nye året. Ved å få tilført annonsekroner også fra eksterne selgere går det mot nye rekorder i 2008. Dette betyr at den redaksjonelle dekningen både i blad og på nett også blir bedre. Til tross for den kraftige økningen vi har i trafikken på nettet, øker abonnementsinntektene på bladet Byggeindustrien. Dette viser viktigheten at et blad har to kanaler - en blad-kanal og en nett-kanal, sier han.

 

- I tillegg til å utvikle Kanal F er vi veldig interessert i også å lage egne avtaler med en del utvalgte fagblader, sier adm. direktør Ove Gjelsvik i Media Total AS til Byggeindustrien. Det å lage en slik avtale med Byggeindustrien som har bygg.no som et av de mest utbygde og oppdaterte nettsider i Fagpressen, er viktig for oss.

- Vi har hovedsete i Bergen og har 25 ansatte. Selskapet driver salg av reklameplass i medier hvor tekst-Tv og internett er hovedkanalene. I fjor omsatte vi for 40 millioner kroner, men vi regner med en betydelig vekst når vi nå kan jobbe mot hele fagpresse-kanalen. Avtalen med Byggeindustrien venter vi oss mye av. Vi begynner å bli stor på stillingsannonser - og kan vi nok sammen med bygg.no utvikle stillingsbasen på bygg.no vesentlig, sier han. Tillegg er det mange spennende undersider på bygg.no som har godt besøk og som vi forhåpentlig vil selge mange annonser til, sier han.