Lafarge bytter navn

En av verdens største takleverandører bytter navn.

Zanda er Norges mest solgte takstein gjennom de siste 30 år. Denne taksteinen har blitt produsert og solgt av Lafarge Roofing, en avdeling innenfor byggmaterialkonsernet Lafarge. Nå skapes et nytt varemerke for markedslederen av takmaterialer, globalt, nordisk og i Norge; MONIER.

Moniers produktportefølje har blitt mer heldekkende, og innbefatter foruten tegl- og betongtak; undertak, innfestninger, sikkerhetsutrustning og alt annet taktilbehør som kreves for et komplett og funksjonelt tak.

Servicen mot markedet støttes av de lokale salgsorganisasjonene i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Estland, Latvia og Litauen.

- Vi er allerede unike gjennom vårt brede taksortiment. Nå skal vi utvikle samarbeidet med våre kunder i enda større grad. Gjennom vår fokusering på komplette tak forenkler vi takkjøpet for sluttkunden og letter samtidig arbeidet for våre forhandlere og takleggere, sier Mats Ekström, Salgs- og Markedsdirektør for Monier i Norden og Baltikum.

Monier er aktiv i 46 land, har mer enn 200 fabrikker og omsetter for cirka 1,6 milliarder Euro.

Moniers nordiske og baltiske forretningsområde omfattar Norge, Sverige, Danmark, Finland, Estland, Latvia og Litauen. Her er vi ca. 500 medarbeidere. Vi har to teglfabrikker, fem betongfabrikker og to taktilbehørsfabrikker og er dermed den største leverandøren av takmaterialer i Norden og Baltikum.