Selvbevisst Byggern med vervekampanje

Byggernn-kjeden har nå definitivt lagt bak seg den traumatiske opplevelsen at samarbeidspartneren L.A. Lund sa farvel og dannet konkurrent. Nå skal det satses offensivt, og en vervekampanje med medlemmene i sentrum er et synlig bevis på dette.

Det var en selvbevisst forsamling som samlet seg til Byggern-kongress 2003 i Trondheim sist helg hvor den visuelle profilen var kjeden som navhjul for en rekke aktiviteter i byggenæringen. Nærmere 450 personer med medlemmer, ledsagere og utstillere okkuperte Hotell Britannia samt Trondheim Spektrum hvor leverandørene fikk viste seg skikkelig frem. Offensiv i 2003 Vi vet at vi representerer et godt tilbud i byggevarehandelen og opplever at konkurrenter ser på oss med respekt. Vi ønsker nå å selge inn at vi lykkes. Derfor skal 2003 for oss preges av at vi er på offensiven. Nå ønsker vi å vise at vi er i støtet og ønsker oss flere medlemmer, sa adm. direktør Ove Snuruås i Byggern Norge da han lanserte vervekampanjen som blir en sentralt aktivitet i 2003. Ny IT-løsning Samtidig kom det klare signaler om at Byggern-kjeden skal bli mer profesjonell. Særlig har det vært ytret ønske om bedre IT-løsning for medlemmenes butikkdrift. Kjedekontoret har tatt utfordringen og er i ferd med å hente hit til lands et system som er under implementering i den svenske kjeden Woody som har mange likhetstrekk med Byggern. Vi etterlyser nå kjedemedlemmer som vil være forsøkskaniner, uttalte styreleder Trond Reinertsen som regner med at IT-løsningen kan rulles ut til medlemmene i løpet av 15-18 måneder. Dette vil bedre våre medlemmer forutsetninger for å drive godt innenfor byggevarehandelen, sa kjedesjef Snuruås som ubeskjedent la til at ingen i bransjen skal ha noe bedre. Du kan lese mer fra Byggern-kongressen i Byggeindustrien nr. 3 som kommer ut 3. mars.