JM synliggjør familieforholdet

Byggholt synliggjør sitt tettere forhold til sine svenske eiere og endret 25. september navn til JM Byggholt AS hvor J'en skal uttales "je".

Lanseringen av navne-endingen skjedde på to samlinger for medarbeiderne der også små og store forbedringsområder med utgangspunkt i selskapets kjerneverdier stod på agendaen.

- For oss er dette merkevarebygging. Vi jobber for å bli bedre, utvikle organisasjonen og levere bedre produkter samtidig som vi ønsker å fortelle og synliggjøre dette for omverdenen, forteller Kjell Kvarekvål som er direktør for markedskommunikasjon og HR i JM Byggholt.

Vel vitende om at den danske virksomheten bærer navnet JM Danmark, avviser Kvarekvål at den norske navne-endringen representerer noen overgangslogo.

- Det er nå snakk om et langsiktig navnevalg. Siden JMs kjøp av Byggholt i 1998 er det først nå det for alvor har vært aktuelt å ta med JM-logoen i navnet. For oss var det både naturlig og et poeng også å ta med verdien av Byggholt-navnet, sier han.

Kvarekvål poengterer at JM og Byggholt har jobbet seg tettere sammen over flere år.

- Vi har satset på å utvikle organisasjonen og ta ut de fordelene som det er å være del av en større virksomhet. Vi følte nå at tiden var kommet for å vise frem dette i markedet. Vi tror samtidig dette også har en effekt for utvikling av organisasjonen internt, fremholder han.