Kontrakten omfatter bygging av spor og montering av strømskinne på strekningen Husebybakken til Åsjordet.
Kontrakten er inngått med Kollektivtransportproduksjon (KTP), tidligere Oslo Sporveier.
- Vi er veldig glade for denne kontrakten som passer veldig godt inn i Baneservice sin strategi, der et av satsningsområdene er flere jobber innen T-bane og trikk, sier administrerende direktør Lars Skålnes i Baneservice.
Baneservice er allerede i gang med første del av prosjektet, som omfatter arbeid på strekningen Makrellbekken til Husebybakken. Hovedaktiviteten blir imidlertid fra september og utover høsten og vinteren.
I kontrakten er det en opsjon på fortsettelse av arbeidene på strekningen Åsjordet til Lysakerelven. Totalt sett kan dette innebære aktivitet frem til årsskiftet 2008/2009.
Oppgraderingen av Kolsåsbanen til metrostandard innebærer at T-banen får høyere punktlighet, kapasitet og sikkerhet. Spor, signal- og sikringsanlegg skal fornyes/forbedres. Stasjonene får bedre informasjonssystem, samtidig som plattformene forlenges slik at de kan betjene tog med opptil seks vogner.
- Nøkkelord
- Anlegg