Velkommen til nye bygg.no

- Når vi nå åpner opp for vår oppdaterte nettportal bygg.no, åpner vi også for en ny verden med mange muligheter, sier nyhetsredaktør Arve Brekkhus i Byggeindustrien.

Han håper at brukerne blir fornøyd. I ukene og månedene som kommer vil de legge stadig nye funksjoner til nettstedet, sier han.

- Utviklingen innen internett går med stormskritt. Nå har vi sammen med Gan Media videreutviklet bygg.no slik at vi kan etterkomme alle ønskene vi har fått til innhold. Internett er et levende medium som hele tiden utvikler seg. Man kan derfor ikke si at en nettside er ferdig utviklet. Derfor vil ikke alt er på plass fra dag en, men nytt innhold vil komme stadig vekk til samt at sidene hele tiden vil utvikles. Uansett er bygg.no fra i dag langt mer omfattende enn før, utdyper han.

I startfasen vil de også ha åpent det som til nå har vært en lukket tjeneste for Byggeindustriens abonnenter. Der vil det publiseres bl a en løpende oversikt med nye kontrakter- og anbudskonkurranser. Oversikten over de 100 største ligger også åpent. Der kan man se utviklingen blant entreprenørbedriftene i Norge siden 1993.

- Denne oversikten blir gjengitt i Byggeindustrien nr. 9 hvert år. Like etter legges den ut på nettsidene våre, sier han.

En annen nyhet er at vi også vil legge ut byggeprosjekter som omtales i Byggeindustrien på nett. Dette betyr at alle bedrifter som er involvert i et slikt byggeprosjekt kan lage sine egne referanser elektronisk. Vi har allerede fått en rekke bestillinger fra bedrifter som vil ha sin egen logo til disse nettsidene.

- Vi er også opptatt av å få kommentarer og ønskemål som vi vil ta med oss i det utviklingsarbeidet som nå vil pågå kontinuerlig. Har noen slike kommentarer eller ønsker kan de sendes til Christian Aarhus som er vår redaksjonssjef på nett. Hans mailadresse er: caa@bygg.no.

Den nye nettløsningen gjør at de kan gjøre mye mer selv både i egen redaksjon og i annonseavdelingen.

- Det gjør at nettsidene også blir langt mer fleksible, sier han.

De ser at det nå kommer stadig nye kampanjer hvor man bestiller annonser både på nett og i bladet. I salgsavdelingen har Geir Larsen hele tiden oversikt over hva som er ledig plass. Hans mailadresse er: gl@bygg.no.

- I startfasen vil det helt sikkert være noe som ikke virker. Vi håper på en viss tålmodighet. Både vi og våre samarbeidspartnere i Gan Media vil gjøre alt for å rette opp de feil som måtte være der, sier Brekkhus.