Spenstig kampanje

EBA i Nord-Norge har startet en spenstig kampanje for å bedre bransjens omdømme.

Dette er en kampanje som både skal drives internt i medlemsbedriftene og eksternt ut mot samfunnet. Kampanjen som startet i 2006, skal gå frem til 2008.

På generalforsamlingen i EBA fortalte daglig leder Knut Wilhelmsen i EBA Hålogaland om kampanjen. For vår del vil vi gi honnør til dem som har startet denne kampanjen i nord. Kampanjen som har navnet ANSVAR for etikk, kvalitet og HMS. Med nord-norsk kraft har man gått sterkt ut. I alle landsdelens aviser er det kjørt helsiders annonser under tittelen Rett skal være rett. På byggeplassene er det store plakater og bannere.

I annonsene bruker man et fargerikt og frisk nord-norsk språk. Det er 42 bedrifter i EBA Hålogaland. Totalt er det 2 000 ansatte i disse bedriftene. Det snakkes ”rett fra lævra” i annonsetekstene. Dette har skapt debatt – det har også vært en av målsettingene. Kampanjen har fått bred omtale i media.

De ansatte i de seriøse bedriftene er også meget tilfreds med kampanjen.