Maxbo åpner sitt femte stormarked

Torsdag 7. juni åpner MAXBO Lier som MAXBO kjedens femte Stormarked. Etter en hektisk byggeperiode møter kundene et moderne og kundevennlig varehus. Varehuset er på nærmere 12.000 kvm.

Drammensregionen har gjennom de siste månedene vært gjenstand for høy aktivitet og flere nyetableringer, og etter å ha arbeidet med utbyggingsplanen gjennom flere år er det et offensivt MAXBO Stormarked som åpner dørene sine for private og profesjonelle kunder. MAXBO Stormarked Lier er ferdigstilt i henhold til MAXBOs nye stormarkedskonsept. Elementer som ny innredning, nye kommunikasjonselementer, inspirasjons-sentre, opplæringsauditorium, kafé og flere nye varegrupper gjør at varehuset fremstår som et moderne, løsningsorientert, inspirerende og kundevennlig bo- og byggevarehus.

- Med en unik beliggenhet, solid lokal forankring, lett tilgjengelighet, utvidet og ominnredet varehus, et stort vareutvalg og mange nye varegrupper vil vi styrke vår posisjon som et av distriktets største bo- og byggevarehus, uttaler daglig leder Ørnulf Reinsve.

- Anlegget har også egen proffhall, hvor all pakking av ordre til våre proff-kunder vil foregå, og egen selv-plukk-hall for våre håndverks-kunder, noe vi vet de vil komme til å sette stor pris på, fortsetter en entusiastisk Ørnulf Reinsve.

- Det er lagt ned et stort stykke arbeid i å skape et fremtidsrettet og kundevennlig varehus, og MAXBO Stormarked Lier er viktig tilskudd i forhold til kjedens stormarkedskonsept, sier administrerende direktør Tom Borthen i Løvenskiold Handel AS.

– I tillegg har det vært viktig for oss å utvikle varehuset på Lier som har en geografisk beliggenhet som passer meget godt inn i vår strategi og tilrettelegge for en tilnærming til moderne varehusdrift. Virksomheten i Lier omsatte i 2006 for NOK 176 millioner, med målsetting om å nå en omsetning på nærmere NOK 250 millioner i løpet av 2010. Anlegget har ca 75 årsverk. Løvenskiold Handel AS driver kjedekonseptene MAXBO, MAXBO Stormarked, MAXBO PROFF og MALIA med en sisteleddsomsetning totalt i 2006 på nærmere NOK 5 milliarder kroner eks. mva. og teller totalt 120 utsalg.