Maxbo mest kjent

Carat Media & Research gjennomførte tidligere i høst kjennskapsmåling for Maxbo, hvor resultatene viser at Maxbo pr uke 38 er den mest kjente bo- og byggevarekjeden i Norge.

-Vi har jevnlig gjennom flere år målt utviklingen av merkevaren vår, uttaler markedssjef Tina Karp i Maxbogruppen, som videre forteller at jevnlig måling av merkekjennskapen er et verdifullt styringsverktøy for å følge overordnet effekt av kjedens markedsaktiviteter og posisjonen i markedet generelt, sies det i en pressemelding fra Maxbo. Resultatene viser at ved spørsmål om hvilken bo og byggevarekjede kjenner du til eller har du hørt om -Top of mind (nevnt først), svarer 29% Maxbo først. Til sammenligning oppnår Byggmakker og Bygger`n henholdsvis en svarprosent 24% og 10%. Ved samme spørsmål, spurt til de som oppgir at de bor/arbeider innenfor naturlig handleavstand til Maxbo, oppnår Maxbo-merket en Top of mind-kjennskap på hele 48%. Spurt uhjulpet; hvilken bo og byggevarekjede har du hørt om eller kjenner du til, oppnår Maxbo en uhjulpet kjennskap på 47%. Justert for handleavstand har kjeden en uhjulpet kjennskap på 66%. Som den eneste av bransjens kjeder har selskapet en positiv utvikling av sin merkekjennskap mens resultatene for Byggmakker, Bygger`n og Montér viser en motsatt trend. -Med stor interesse har vi også fulgt vår utvikling innenfor reklame-erindring, særlig med tanke på vårt KLART DU KAN!-konsept som vi lanserte tidligere i år, og også her ser vi en markant endring i folks erindring av vårt budskap, fortsetter Tina Karp. På Top of mind reklameerindring, justert for handleavstand (nevnt først; hvilken byggevarekjede har du lagt merke til reklame for i løpet av den siste tiden), har MAXBO en stor økning i kjennskapen til kjedens reklame hittil i år, fra 21% til 31%. -Totalt sett er dette svært oppløftende resultater for MAXBO-kjeden. Vi opplever en stor framgang i markedet og alt tyder på at vi er i ferd med å markere oss mer distinkt i folks oppfatning med vårt nye konsept avslutter markedssjefen i pressemeldingen.