Husbanken med nettbank

Personkunder med løpende lån i Husbanken kan nå få informasjon om kundeforholdet sitt uavhengig av bankens åpningstider.

I nettbanken kan kunden hente ut detaljerte opplysninger om låneforholdet sitt som lånebetingelser, saldo, betalingsplan, oversikt over mottatte innbetalinger med mer. Inntil videre er det kun anledning til å foreta spørringer mot bankens forvaltningssystem. Nettbanken har i et halvt år kun vært tilgjengelig for spesielt inviterte kunder som gjennom en brukerundersøkelse har gitt nyttige innspill til forbedringer. De hyppigst etterspurte forbedringene er gjennomført før nettbanken nå gjøres tilgjengelig for alle personkunder. Det vil fortsatt være en undersøkelse knyttet til nettbanken som vi håper flest mulig av brukerne vil besvare. Nettbanken ligger på en sikker webtjener som sikrer at all kommunikasjon mellom brukerens nettleser og webtjeneren er kryptert (ved hjelp av SSL). For å få tilgang til nettbanken må kunden bestille passord. Nettbanken vil utvikles videre med mer informasjon og utvidet funksjonalitet. Vi antar at våre storkunder - kommuner, utbyggere m.fl. - generelt har andre behov enn personkundene. Vi vil kartlegge behovene og utvikle spesielle løsninger før nettbanken gjøres tilgjengelig også for denne kundegruppen.