Montér utfordrer Bauhaus

Montér utfordrer Bauhaus når de til høsten åpner sitt fjerde og største stormarked i Osrams gamle produksjonslokaler ved Drammensbrua.

Navnet blir Montér Drammen, og det nye anlegget vil få et areal på 7500 kvm og en årlig salgskapasitet på over 200 millioner.

Beliggenheten blir meget sentral med avkjøring fra Drammens mest trafikkerte rundkjøring der det passerer mer enn 40 000 biler i døgnet! Montér Drammen satser friskt med et stort flissenter og en egen gjør-det-selv avdeling. I tillegg ”flytter” Sigdal Kjøkkensenter på Lierstranda inn i stormarkedet og blir et viktig satsingsområde i kampen om kundene.

Kjøkkensenteret ble kjøpt av Optimera i 2006. I slutten av mars åpnet Bauhaus sitt første byggevarehus i Norge ved Liertoppen kjøpesenter. Kjedeleder Lars-Petter Olafsen kan fortelle at Montér ikke frykter konkurransen fra den tyske byggevarekjeden.

– Vi skal ikke falle for fristelsen til å konkurrere på deres premisser, men være tro mot vårt eget konsept. Med god service, konkurransedyktige priser, dyktige fagfolk og et sortiment som dekker alt fra oppussing av blokkleiligheter til store og små byggeprosjekter, sier han. Olafsen opplyser at proffkunden er byggevarekjeden Montérs viktigste kundegruppe.

– Det vil vi ta konsekvensen av når vi bygger nytt i Drammen. Vi satser på egen proffavdeling, proffvennlige åpningstider, enkel opplasting og et skreddersydd proffsortiment. Det vil også bli rekruttert egne medarbeidere som skal betjene proffkundene, sier han. Dagens Montér Drammen endrer navn til Montér Gulskogen og skal drives videre som i dag.

– Dette byggevarehuset vil for øvrig bli liggende midt i smørøyet når Gulskogen Senter utvides og blir det største bilbaserte handleområdet i Drammensregionen. Etter etableringen av det nye stormarkedet, har Montér et byggevarehus på hver kant av Drammen. Det er et godt utgangspunkt for å bli vinneren både i proff- og forbrukermarkedet, avslutter Lars-Petter Olafsen.