Enova inngår nye rammeavtaler for kommunikasjon

Virtual Garden, TIBE T, Scanpartner og Schjærven PR er sammen med flere valgt som Enovas avtalepartnere på kommunikasjonsområdet.

Enova har siden i fjor høst hatt en omfattende anbuds- og evalueringsprosess for å få på plass rammeavtaler med flere byråer. Selskapet, som arbeider for en miljøvennlig omlegging av energibruk og -energiproduksjon i Norge, driver en omfattende informasjonsvirksomhet. Virtual Garden er valgt som Enovas strategiske samarbeidspartner på kommunikasjonsområdet og vil dessuten levere tjenester både innenfor PR og reklame. Innenfor området reklame har Virtual Garden levert tilbud sammen med Trondheimsbyrået TIBE T. På PR-området har Enova valgt rammeavtaler med Virtual Garden og Schjærven PR. Schjærven PR er også i dag selskapets samarbeidspartner på dette området. Innenfor reklame vil det også være to rammeavtaler. I tillegg til Virtual Garden vil det fortsatt være avtale med Scanpartner, slik som i dag. -Virtual Garden har sammen med TIBE T synliggjort god kompetanse på å se kommunikasjonsdisipliner som bl.a. samfunnskontakt, PR og reklame i sammenheng. Dette vil gi Enova tverrfaglige synergieffekter. Vi får nå et sett med leverandører som både representerer nye tanker og ideer og som sikrer viktig kontinuitet, sier kommunikasjonsansvarlig Bård Bjerkaker i Enova. I tillegg inngår Enova nå følgende rammeavtaler: Arrangement: Tvete Arrangement (nåværende leverandør) Markedsundersøkelser; TNS Gallup og Synovate MMI (begge er også leverandører i dag) Medieovervåking; InterMedium AS (ny) Lagerhold og logistikk: Granada AS (nåværende leverandør) Omfanget på Enovas kjøp av kommunikasjonstjenester er mellom NOK 40-60 mill. årlig. Avtalene vil ha en varighet på to år med opsjon for ytterligere to nye år. Det vil være to ukers klagefrist på avgjørelsene.