Kanonstart for Bauhaus

Bauhaus har hatt en kanonstart i Norge. Mer enn 70 000 kunder har første måneden handlet for over 45 millioner kroner netto. To nye byggevarehus skal startes så fort som mulig.

Bauhaus som åpnet sitt første byggvarehus i Norge på Liertoppen 24. mars, har hatt en kjempestart på det norske markedet.

I løpet av den første måneden har varehuset hatt en totalomsetning på mer enn 45 millioner kroner netto. Mer enn 70 000 kunder har handlet og totalt har 210 000 mennesker vært innom den nye byggvaregiganten.

Dette er den beste åpningsmåneden noen gang for Bauhaus som har mer enn 200 varehus i 13 land i Europa.

– Den første måneden har gått over all forventning, og vi vil nå starte byggingen av to nye varehus så fort som mulig. Vi er tillegg i sluttforhandlinger om å etablere ytterligere seks nye varehus på strategisk viktige steder i Norge. Åpningen i Lier viser helt klart at vi har blitt godt mottatt av de norske kundene, uttaler adm. direktør Kay Evensen i Bauhaus ifølge en pressemelding.

– For å møte etterspørselen i markedet ansetter vi stadig flere mennesker, fremholder han. Bauhaus som har et varesortiment på 120 000 varer, har opplevd sterk etterspørsel etter de fleste varegrupper, men merker spesielt stor interesse for vareområder som hageartikler, bad/VVS og malervarer. Bauhaus-anlegget ved Liertoppen-kjøpsenter er på hele 22 000 kvadratmeter og har markedsført seg med prisgaranti på hele sortimentet. Varehuset har et bredt og dypt sortiment i vareområder som belysning/elektro, VVS, verktøy, jernvarer, malervarer, oppbevaringsløsninger, fliser, gulvbelegg, tre-/bygningsartikler samt eget hagesenter.