Løvenskiold øker konkurransekraft

Løvenskiold Handel med sine kjeder omorganiseres fra 15. mai. Dette er et viktig grep for å sikre økt konkurransekraft i markedet for selskapet.

– Målsetting med endringene er å bedre selskapets evne til å sette kunden i fokus, levere bedre som kjedeorganisasjon til sluttkunde og medlemmer samt sikre selskapets gjennomføringsevne, skriver adm. direktør Tom Borthen i Løvenskiold Handel i en pressemelding.

Dette er hovedpunkter i ny struktur for Løvenskiold Handel: Ny seksjon MAXBO er opprettet som en samlet enhet – bestående av avdeling Franchise, avdeling Stormarked, avdeling egeneide varehus og avdeling Ilebrekke (datterselskap Ilebrekke Handel AS)

 På lik linje med Seksjon MAXBO og Seksjon MAXBO Proff vil Seksjon MALIA rapportere til adm. dir. Seksjon Logistikk (Vareforsyning) får salgsansvar for lagerført sortiment Nyopprettet Seksjon Forretningsutvikling vil bestå av Førsteledd, Driftskonsept samt Etablering Seksjon Marked spisses mot markedsaktiviteter og kommunikasjon internt og eksternt Seksjonene for henholdsvis MAXBO, MAXBO Proff og MALIA er konsepteiere og innehar salgs- og resultatansvar Seksjonene for hhv Forretningsutvikling, Marked, Kategori, Logistikk, IT, HR og Økonomi utvikler og leverer tjenester innenfor respektive stabs-/fagområder

Under ledelse av Tom Borthen er ny ledergruppe i Løvenskiold Handel AS sammensatt på følgende måte: Kjededirektør Thor Stavnar er tilsatt som ny leder for MAXBO med overordnet ansvar for konseptet samt salgs- og driftsansvar for MAXBO og MAXBO Stormarked.

Kjededirektør Lars Sandberg har overordnet ansvar for MAXBO Proff, herunder konseptansvar samt salgs- og driftsansvar. Kjededirektør Jan Roger Vrabel er tilsatt som ny leder for MALIA med overordnet ansvar for konseptet samt salgs- og driftsansvar.

Forretningsutviklingsdirektør Bjørn Tallhaug er tilsatt som leder for Forretningsutvikling med overordnet ansvar for utvikling av forretning, varehus og driftskonsept.

Markedsdirektør Tina Karp har det overordnede ansvar for utvikling og forvaltning av markeds- og merkevaretiltak, interaktive kanaler og intern/ekstern kommunikasjon.

Kategoridirektør Einar Dahle som er sykemeldt ut august, har det overordnede ansvar for utvikling og forvaltning av sortiment, kategoristyring, og avtaleforhandlinger med industrien/leverandører.

Assisterende kategoridirektør er Christer Brevig. Logistikkdirektør Steinar Larssen har det overordnede ansvar for vareforsyning, herunder inngående og utgående logistikk på Sentrallager Fossum, kundeservice og drift av Sentrallager.

IT-direktør Arne Bjørn Mildal har det overordnede ansvar for utvikling, forvaltning og drift av selskapets IT-systemer.

HR-direktør Kjersti Johansen har det overordnede ansvar for HR, herunder HR- administrasjon, kompetanse- og karriereutvikling, rekruttering og målstyring.

Økonomidirektør Jørgen Albech har det overordnede ansvar for økonomistyring og rapportering samt lønningsfunksjonen.