Montér topper kundebarometer

Montér topper både når det gjelder tilfredshet og lojalitet i kategorien byggevarer i Norsk Kundebarometers 2007-undersøkelse.

På en skala fra 0 til 100 scorer Montér 68,3 poeng på tilfredshet og 78,6 på lojalitet. Det betyr at de så vidt slår Bygger’n, som får henholdsvis 68,1 og 76,8. På tredjeplass følger Byggmakker med 63,8 i kundetilfredshet og 72,4 i lojalitet.

Lojalitetsscoren til Byggmakker er faktisk den laveste av de fire byggevarekjedene som er med i undersøkelsen.

Maxbo scorer dårligst av samtlige på tilfredshet med 63,5 poeng, mens ender på tredje målt i lojalitet med 76,0.

Selv om Montér topper innen byggevarer, så kommer de bare på 105. plass totalt når det gjelder kundetilfredshet. Lojalitetsmessig havner de på 86. plass.

Toyota topper kundebarometeret på tilfredshet med 82,6 poeng, mens Rema 1000 topper på lojalitet. Norsk Kundebarometer (NKB) er et forskningsprogram som gjennomføres ved Handelshøyskolen BI.

NKB fokuserer på relasjoner mellom kunder og leverandører.

Basert på en årlig datainnsamling foretatt blant norske husholdninger har NKB som målsetning å være den målestokk som norske virksomheter benytter som:

* grunnlag for sammenligning med andre virksomheter

* grunnlag for sammenligning med andre bransjer

* grunnlag for sammenligning over tid * utgangspunkt for egne og mer omfattende undersøkelser.