Pris-offensiv fra Bauhaus

Vi har priser ingen har sett maken til - garantert, sa den norske Bauhaus-sjefen Kay Evensen da han avholdt VIP-åpning for kjedens første byggevarehus i Norge.

I en pressemelding står det at med introduksjonen av Bauhaus Norge vil prisnivået på mange varer falle dramatisk, og det antydes et fall på 20 til 50 prosent på enkelte varegrupper. Samtidig tar Bauhaus futten ut av eventuelle motstøt i form av kampanjetilbud fra norske konkurrenter ved å tilby Bauhaus prisgaranti. Denne går ut på å gi kunder 12 prosent rabatt på kjøpt vare hvis kunden finner samme vare til lavere pris hos en konkurrent innen 14 dager. Bauhaus er en internasjonal ledende kjede av byggevarehus med mer enn 190 varehus i 13 land i Europa. Det første byggevarehuset åpnet i Tyskland i 1960 og introduserte konseptet alt under samme tak. Fremfor å gå i en rekke butikker for å kjøpe gode verktøy og materialer til verksted, hus og have, skulle kunden finne alle disse varene under samme tak. Lørdag 24. mars er det offisiell åpning av Bauhaus sitt første norske byggevarehus som ligger på Liertoppen ved E18 mellom Asker og Drammen. Det gigantiske varehuset er på hele 22 000 kvadratmeter og har et varesortiment på om lag 120 000 varer med kunde drive-in og hagesenter med egen inngang som ingen av konkurrentene på det norske markedet ennå kan måle seg mot. Et typisk Bauhaus-anlegg har et varesortiment på mer enn 100 000 varer samtidig som varehuset er tilknyttet et stort og velassortert hagesenter. Bauhaus fører et bredt og dypt sortiment innen vareområdene belysning/elektro, verktøy, isenkram, malervarer, oppbevaringsløsninger, gulvbelegg, tre- og bygningsartikler samt VVS og fliser hvor særlig de to siste områdene imponerer stort i omfang på Liertoppen.