Mestergruppen når sine vekstmål

Mestergruppen økte omsetningen i fjor med vel 19 prosent til 2,02 milliarder kroner og nådde dermed sitt strategiske mål om å doble konsernomsetningen hvert femte år.

Adm. direktør Johnny R. Kristiansen kan for samme periode glede seg over at resultatet er nesten femdoblet. I fjor ble resultatet før skatt på 63,3 millioner kroner som gir en brutto resultatmargin på 3,1 prosent mot 3,4 året før. Konsernets resultat i 2006 er belastet med 1,7 millioner kroner i nedskrivninger av goodwill og merverdi merkevare i tillegg til om lag 4,5 millioner i ekstraordinære kostnader. Egenkapitalprosenten i selskapet er på 30 prosent og totalrentabiliteten var 14 prosent. Alle våre kjeder og datterselskaper har gått bra, og jeg er godt fornøyd med fjorårets omsetning og resultat, kommenterer Johnny R. Kristiansen som kan registrere at fjorårets omsetningsvekst er mer en dobbelt så høy som bransjeveksten som i følge tall fra TBF viser en oppgang på 8,8 prosent. Kristiansen kan videre opplyse at starten på 2007 har vært meget god for Mestergruppen med en salgsvekst på byggevarer i årets to første måneder som ligger 26 prosent over fjorårstallene for samme periode.