PR-priser til Mesta

Mesta sto for det beste kommunikasjonsarbeidet i Norge i 2006, ifølge Kommunikasjonsforeningen. Mesta fikk tre priser for sitt kommunikasjonsarbeid.

Styreleder Frode Vik Jensen i Kommunikasjonsforeningen fastslo under prisutdelingen at Mesta har Norges beste kommunikasjonsavdeling. Mesta vant kommunikasjonsbransjens fagpris - den mest anerkjente prisen i norsk kommunikasjonsbransje. I tillegg ble Mestas internavis Refleks kåret til landets tredje beste internavis. En av forsidene til Refleks fikk sølv i konkurransen om årets beste forside. - Årets vinner har både tenkt nytt og brukt kjente kommunikasjonsvirkemidler, på en kreativ, til dels original, måte. Med et konkret og virksomhetskritisk mål for øye har de satt sammen en kommunikasjonspakke med bruk av tv, kinofilm, radio, annonser, nettsatsing, redaksjonelle innslag, direkte kontakt og arrangementer. Slik begrunnet Vik Jensen tildelingen av fagprisen til Mesta, før han utdypet: - Resultatene har til dels ligget over Akers Nøtteknekker-kampanje, som var fjorårets vinner, på områder som etterlatt inntrykk og budskapsforståelse hos målgruppene. De har også blitt en av de mest attraktive arbeidsplassene blant landets studenter. - Ekstra hyggelig er det å se at riktig bruk av kommunikasjon lykkes og bidrar tungt til å oppnå resultater. Nå vet alle at virksomheten Får folk fram, sa Vik Jensen. Adm. direktør Kyrre Olaf Johansen er stolt over at Mesta er blitt tildelt disse prisene. - Det er gledelig at selskapet får anerkjennelse for sin satsing på kommunikasjonsarbeid. Dette er ikke minst gledelig for alle de oransjekledde som sørger for at veinettet i Norge er fremkommelig hver dag, sier Johansen i en melding fra selskapet.