Nordbohus treffer 2000 kunder daglig

Nordbohus.no har hatt over 2000 besøk hver dag hittil i 2007. -I 2006 var snittet 1400 besøk hver dag, og det var vi veldig fornøyd med.

2000 kunder i butikken daglig viser at vi presenterer våre produkter riktig, sier salgssjef Stian Moursund i Nordbohus. På nett i 1997 I 1997, samme år som SOL.no ble lansert, kom Nordbohus på nett. Nettsiden inneholdt huskatalog, kontaktinformasjon og litt informasjon om bolig. Internett har vært strategisk viktig for Nordbohus i over 10 år. De aller fleste bedriftene i Norge har langt kortere fartstid på nett, sier Stian Moursund. I dag inneholder nordbohus.no en fyldig huspresentasjon med 3D-visning og fotogalleri, garasjekatalog, hyttekatalog, og selvfølgelig boliger og tomter til salgs. I tillegg har alle Nordbohus-kontorer sin egen hjemmeside. Nettsidene våre er en nødvendig del av hverdagen i hele kjeden, og markedet krever at vi har en bevisst holdning til dette. Bestilling av huskatalog på nett gjorde vi tilgjengelig i 2003, og i dag mottar vi ca. 80% av kataloghenvendelsene våre via nettsidene, sier Stian Moursund. Tar med kunden inn Vi tilbyr et nettsted som gir brukerne merverdi og fordypning. Vi vet at 3D-visning av husene på nett er en viktig årsak til at besøkstiden alltid er høy. De mange boligfeltene vi legger ut for salg presenteres med egen nettside. Her kan kundene gå på 3D-visning, lese leveransebeskrivelser og gjøre seg godt kjent med boligene. Det merker vi på salget, og ikke minst på beslutningsprosessene. Kundene kjenner boligfeltene når de tar kontakt, og de vet hva de vil ha, eller hva de lurer på. Det er fint for oss, og fint for kundene, sier Stian Moursund. Søk etter hus Internett slutter aldri å vokse, og søkemotorene er verktøyet for å finne relevante nettsider. Google er størst i verden, og Kvasir er blant de største i Norge. Nordbohus jobber mye med søkemotorene. Tradisjonell bannerannonsering på nett er fortsatt en viktig del av vår mediaplan, men å komme høyt opp på trefflista på søkemotorene blir mer og mer viktig. Dersom noen søker på ordet hus på Google så skal de finne Nordbohus med en gang. Vi må være tilgjengelig der kundene leter etter informasjon om våre produkter, sier Stian Moursund som kan vise til salgstall som harmonerer med økningen på nett. Nordbohus igangsatte 1652 boenheter i 2006 (økning på 23,5%) og solgte 1674 boenheter (25% økning).