Byggern-kjeden på hugget

Byggern er på hugget. Seks nye og totalt 96 medlemmer er status etter fjoråret. For 2007 er planene allerede klare for seks nye anlegg pluss en flytting.

Det var en optimistisk og ambisiøs ny kjededirektør, Christine V. Holm, som kunne ønske velkommen til kongressen til byggevarekjeden Byggern som i år ble avholdt på Hell i Stjørdal. Kjedemedlemmene omsatte i fjor for om lag 2,2 milliarder kroner som representerer en vekst på 5,5 prosent. Men justeres det for ekstraordinære leveranser til Ormen Lange året før, nærmer fjorårsveksten seg 12 prosent som er over bransjesnittet. Kjededirektør Holm opplyste at maling skal bli et obligatorisk produkt for kjeden. Videre signaliserte hun kraftigere satsing på kjøkken og særlig bad hvor det under kongressen ble lansert en egenutviklet baderomsserie Balanta som blir produsert i Kina. Byggern-sjefen lovte videre at opprustningen av anleggene fortsetter med økt satsing på butikk-utvikling med fokus på at kundene skal inspireres. Dette skal imidlertid ikke gå på bekostning av Byggern-kjedens opparbeidede markedsfortrinn innen fagkunnskap. For at samtlige anlegg ikke skal ha huller i sin kompetanse, legges det opp til systematisk kartlegging i form av et kompetanseregnskap. Du kan lese mer om Byggern-kongressen i Byggeindustrien nr. 3 som kommer ut i begynnelsen av mars.