Storstilt åpning av nytt byggevarehus

Fredag 30. juni reåpnet MAXBO Hamar etter omfattende ombygging og konvertering til kjedens Stormarkeds-konsept. Anlegget på 6.000 kvm har gjennomgått en total ansiktsløftning og fremstår både eksteriør- og interiørmessig som et fremtidsrettet varehus.

En storstilt åpning ble gjennomført 30. juni kl 1000 med offisiell åpning av varehuset av Hamars ordfører. En stor strøm av kunder gjennom hele åpningsdagen fikk oppleve høy aktivitet og gode åpningstilbud i innlandets største bo- og byggevarehus. Med nærmere 2,5 millioner kroner i omsetning på fredag og lørdag har varehuset på Hamar lagt grunnsteinen for ytterligere vekst og økt kundetilstrømning. MAXBO Stormarked Hamar er det første varehuset som er ferdigstilt i henhold til MAXBOs nye stormarkedskonsept. Elementer som ny innredning, nye kommunikasjonselementer, inspirasjons-sentre, opplæringsauditorium, kafé og mange nye varegrupper gjør at varehuset fremstår som et moderne, løsningsorientert, inspirerende og kundevennlig bo- og byggevarehus. - Med en unik beliggenhet, stor gratis parkeringsplass, utvidet og ominnredet varehus, et stort vareutvalg, mange nye varegrupper og ny stor proffavdeling vil vi befeste vår posisjon som distriktets største bo- og byggevarehus, uttaler varehussjef Geir Thomassen. - Det er lagt ned et stort stykke arbeid i å skape et fremtidsrettet og kundevennlig varehus, og MAXBO Stormarked Hamar er nå vårt flaggskip i forhold til kjedens nye stormarkedskonsept, sier administrerende direktør Tom Borthen i Løvenskiold Handel AS. I tillegg har det vært viktig for oss å utvikle varehuset på Hamar som har en geografisk beliggenhet som passer meget godt inn i vår strategi og tilrettelegge for en tilnærming til moderne varehusdrift. Virksomheten i Hamar vil i 2006 omsette for ca NOK 65 millioner, med målsetting om å nå en omsetning på nærmere NOK 100 millioner innen 2009. Anlegget har ca 30 årsverk. Løvenskiold Handel AS driver kjedekonseptene MAXBO, MAXBO Stormarked, MAXBO PROFF og MALIA med en sisteleddsomsetning totalt i 2005 på ca NOK 4,7 milliarder kroner eks. mva. og teller totalt 120 utsalg.