OSO HOTWATER vokser

Den norske berederprodusenten OSO HOTWATER i Hokksund seiler medstrøms som aldri før. Et gjennomført investeringsprogram på 100 millioner kroner i fabrikken bidrar nå sterkt til ny vekst.

Viseadm. direktør Sigurd Braathen, tredjegenerasjons bedriftseier, takker ikke bare alle de nye, effektive robotene for suksessen. Faktum er at den økte etterspørselen hjemme og ute nylig har ført til at berederprodusenten må omstille seg til 2 og 3 skiftskjøring, noe som innebærer en oppbemanning på hele 20 medarbeidere. - Etter at vi tidligere i år lanserte den nye fremtidsberederen OSO Super S, for øvrig designet av broren min Christoffer, har vi opplevd en eksplosiv økning i etterspørselen. I Norge, hvor vi har vært markedsleder i over 30 år, er veksten på hele 20 %, etter lansering, mens markedene i England og Sverige er økt med henholdsvis 44 % og 84 % i påvente av den nye berederen. - Vi ser klart at bedriftens grunnfestede policy om å levere energieffektive og miljøvennlige produkter, slår bedre an enn noensinne. Våre kunder deler vårt syn på at det stadig blir viktigere å opptre klokt i forhold til å ta vare på våre felles goder i form av ren natur, miljø og luft. Den nye, skumisolerte designberederen Super S har hele 35 % lavere energitap enn vår tidligere modell isolert med mineralull. For den enkelte kunde betyr dette at berederen har spart seg selv inn i god tid før nødvendig utskiftning om 25-30 år. For miljøet og vår felles energisituasjon vil forbedringene i sum spare energi nok til tusener av familieboliger hvert eneste år. Veksten i 2005 var meget gof, hele 15 %, men ligger likevel an til å bli slått ettertrykkelig i 2006, og er i tråd med OSOs målsetning om en organisk vekst på opp mot 20 % årlig. Nye produkter og konsepter, bl.a. ulike beredere tilpasset varmepumper, gass og solenergi gir bedriften en bredere plattform for å nå sine ambisiøse omsetnings- og resultatmål. For å sikre markedsaksept for de kommende nyheter, har bedriften inngått et samarbeidsprosjekt med den norske varmepumpespesialisten, Normann Etek, der et nytt konsept skal brukes til omfattende, praktisk uttesting av nyutviklede produkter i alle landets klimasoner.