Tungvektere velger Cerum

Mesterhuskjeden og Norgeshuskjeden velger Cerum som fremtidig kundeoppfølgings (CRM) og prosjektstyringsverktøy.

Begge huskjedene er inne i en spennende utvikling med økt vekst og sterk satsing på bruk av netteknologi i kommunikasjon og utvikling av hjelpeverktøy for deres medlemsbedrifter. Cerum SMB ble etablert i 2000 og er en norsk leverandør av nettbaserte forretningssystemer, med hovedfokus på CRM/salgsstøtte. Cerum SMB har rask vekst, og har satt seg som mål å være ledende aktør i Skandinavia innen CRM on demand. Økt konkurransekraft Mesterhus og Norgeshus har som mål at implementeringen av Cerum skal gi økt konkurransekraft gjennom effektivisering og kvalitetssikring i hele byggeprosessen fra markedsføring og salg og fram til overtagelse av boligene. Systemet vil sikre enhetlig dokument, dokumentasjon og dataflyt gjennom hele byggeprosessen og tar høyde for bruk av dataregistrering også ute på byggeplassen gjennom bruk av PDA. Et viktig kriterium for valg av system, var at det skulle være web-basert, fremtidsrettet og støtte tilgangsstyring, prosess- og dokumentstyring for hele kjedestrukturen, sier Arve Solheim som er kjedeleder i Mesterhus Norge. Avtalen med markedslederne i boligbransjen har stor betydning for Cerum, med et potensial på mer enn 1500 brukere. Konstellasjonen Norgeshus og Mesterhus vil være vår klart største kunde, sier Rolf-Ørjan Høgset i Cerum SMB, og tilkjennegir en langsiktig ambisjon om videre vekst innen boligsegmentet.