Markedsansvarlig konsept

Optimera er Norges største virksomhet innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 200 utsalgssteder, 2000 ansatte og over 12 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Optimera Proff, Optimera Handel, Optimera Logistikk, Optimera Byggsystemer, Hansmark, RenCon og Montér. Optimera er en del av Dahl Optimera Norge som er eid av det internasjonale konsernet Saint-Gobain. Konsernet har mer enn 180.000 medarbeidere i 68 land og er Europas største distributør av byggevarer.

FirmaOptimera
FylkeOslo
Søknadsfrist16.05.2021

Optimera, Norges største aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør, skal styrke sine posisjoner i Privat- og Proffmarkedet og søker en Markedsansvarlig.

Rollen har et særskilt ansvar for å utvikle kundekonsepter for å øke Montér-kjedens konkurransekraft. Du vil få ansvaret for å utarbeide kundekonsepter for B2C-markedet. Rollen vil lede arbeidet med å utvikle og implementere nye og eksisterende konsepter som f.eks. Ferdig Montert, Taksjekk, byggekalkulatorer og øvrige kundetjenester basert på markeds- og kundeinnsikt. Rollen vil være bindeleddet mellom forbruker og proff, hvor en skal kunne dra synergier mellom privatmarkedet og proffmarkedet.

Arbeidsoppgaver

  • Utvikle og implementere nye og eksisterende kundekonsepter
  • Være en pådriver for å forbedre brukeropplevelsen av alle våre konsepter med et omnikanalperspektiv.
  • Arbeide tett sammen med øvrige deler av organisasjonen for å skape effekt i samtlige deler av kundereisen
  • Effektivisere, utvikle og forbedre kundereisen på kjøp av kapitalvarer
  • Være en viktig nøkkelperson i samspillet mellom salg- og markedsavdelingen
  • Jobbe innsiktsbasert og analysere markedet og utvikle konsepter som driver vekst
  • Rapportere på KPIer

Ønskede kvalifikasjoner

  • Erfaring med utvikling av kundekonsepter med dokumenterte resultater
  • Teambygger
  • Har sterk forståelse for mekanismene i både B2B og B2C markedet
  • Erfaring med bruk av større ERP og CRM systemer
  • Vant med å lede tverrfaglige prosjekter
  • 2-3 års erfaring fra liknende rolle

Personlige egenskaper

  • Resultatorientert
  • Sterk kommersiell forståelse
  • Høy arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Er positiv og løsningsorientert
  • Analytisk
  • Interesse for byggevarer en er fordel
  • Kan kjenne deg igjen i våre verdier Offensiv, Profesjonell og Personlig

Vi tilbyr

Hos oss blir du en del av en Kommersiell avdeling med motiverte medarbeidere og godt og uformelt arbeidsmiljø. Din rolle vil sette tydelige spor i arbeidet med å sette planer ut i livet og du vil få stor påvirkningskraft. Ellers har vi meget gode pensjons- og personalforsikringer, personalrabatter og lønn etter avtale. Vi holder til i moderne lokaler på Haugenstua i Oslo med egen kantine, garderobefasiliteter og parkeringsplasser inkl. el-bilparkering.

Stillingen rapporterer til Brand & Marketing Director. Rollen har ikke personalansvar.

Arbeidssted

Optimera AS hovedkontor, Østre Akervei 260, Oslo. Noe reisevirksomhet må påberegnes.

Søknadsfrist: 16. mai 2021

Tiltredelse: etter avtale

Spørsmål knyttet til stillingen kan rettes til Brand & Marketing Director, Camilla Bostad på mobil 952 72 811 eller camilla.bostad@optimera.no

Søk stilling

Vis flere stillinger: