HR Business Partner

Empowered people, transforming society together.

Sweco is Europes leading architecture and engineering consultancy. With 17,500 employees in Northern Europe, we offer our clients the right expertise for every project. We carry out projects in 70 countries annually throughout the world.

FirmaSweco Norge
FylkeOslo
Søknadsfrist23.05.2021

Er du tillitsfull, effektiv og motiveres av å utvikle flinke folk? Kanskje er du god på kommunikasjon også? Da kan du være vår nye HR Business Partner.

Jobben vår er å sørge for at dagens og morgendagens samfunn tilbyr alt det innbyggerne forventer; rent vann, varme boliger, effektiv transport og moderne sykehus. For å lykkes med det er vi avhengige av flinke folk med engasjement for våre kunders prosjekter.

Du vil gjøre en forskjell. Sweco består av fire divisjoner: Bygg, Infrastruktur, Energi og Arkitektur. Vi har kontorer spredt over hele landet, med hovedkontor i Oslo. Som HR Business Partner vil du støtte Bygg-divisjonen og være tilknyttet Oslo-kontoret. Du vil inngå i ledergruppen i Bygg, og blir en del av HR-teamet hvor du rapporterer til HR-direktør. Vår jobb innebærer blant annet å støtte våre ledere, slik at de kan få frem det beste i folk. Du vil spille en verdifull rolle i dette arbeidet. Miljøet er positivt, ungt og ambisiøst, og arbeidsdagene dine vil aldri bli kjedelige.

Du vil utvikle deg. Som HR Business Partner vil du arbeide i grenseland mellom forretning og HR. Du vil jobbe tett med ledere og ta del i deres arbeidshverdag og utfordringer. Vi har et sterkt HR-miljø, og du vil garantert vokse både som fagperson og praktiker. Vi er ute etter deg som tror på at HR kan bidra til konkrete forretningsmessige resultater, og som ønsker å jobbe for et mer bærekraftig samfunn i et tverrfaglig miljø.

Som type passer du kanskje til merkelappen ansvarsfull og ambisiøs. Du er tillitsfull, god på kommunikasjon og liker å ha mange baller i luften. Arbeidskapasiteten din er høy, kontroll gir deg ro i sjelen og prioritering er din greie. Derfor liker du også å arbeide selvstendig.

Hos oss vil du

  • Analysere trender og behov blant ansatte
  • Iverksette HR-tiltak med utgangspunkt i forretningsmessige behov
  • Støtte og utvikle ledere
  • Planlegge, kvalitetssikre og implementere HR-løsninger
  • Løse komplekse HR-saker
  • Bidra til løpende forbedring av personalpolitikk, prosesser og verktøy
  • Kommunisere med regionene i divisjonen (inkluderer noe reisevirksomhet)

Vi ønsker at du har

  • Utdanning fra universitet eller høyskole, fortrinnsvis på Master-nivå
  • Minimum 7 års relevant erfaring
  • God kompetanse i bruk av relevante IT-verktøy
  • Gode ferdigheter i å analysere forretnings- og personaldata

For spørsmål, ta gjerne kontakt med våre rådgiver i BackerSkeie, Alexander Huun, tlf. 478 98 809.

Søknader vurderes fortløpende.Vi benytter oss av Semac bakgrunnssjekk i vår rekrutteringsprosess.

Søk stilling

Vis flere stillinger: