Bygg.no

Meny
Hva leter du etter?
Tips oss
Les Byggeindustrien digitalt
  • Bygg
  • Anlegg
  • Eiendom
  • Arkitekter
  • Rådgivere
  • Byggevarer
  • Øvrige Øvrige
    • Anleggsmaskiner
    • Betong
    • Bil
    • Bolig
    • Bygg Reis Deg
    • Byggedagene
    • Byggejus
    • Energi
    • HMS
    • Personalnytt
    • Produkter
    • Tre
    • Stål
    • Forbruker
    • Byggeprosjekter
  • A til Å
  • Byggedagene
  • Bygg Reis Deg
  • Hage
  • Byggenæringens kalenderByggenæringens kalender
  • Meld deg på vårt nyhetsbrev
  • Nyheter på din side
  • Tips til redaksjonen
  • Kontakt oss

Besøksadresse
Stensberggaten 27
0170 Oslo

Postadresse
Postboks 6831, St. Olavs plass
0130 Oslo

Telefon
+47 23 70 95 00

Les Byggeindustrien digitalt
  • Anleggsmaskiner
  • Betong
  • Bil
  • Bolig
  • Bygg Reis Deg
  • Byggedagene
  • Byggejus
  • Energi
  • HMS
  • Personalnytt
  • Produkter
  • Tre
  • Stål
  • Forbruker
  • Byggeprosjekter
Les siste digitalutgave Les Byggeindustrien digitalt
Mest lest Ledigestillinger Bygge-prosjekter

Vaktmesterkompaniet lavest på driftskontrakt for riksveiene i Oslo og omegn

Entreprenøren for driftskontrakt Oslo-Gardermoen skal gi god framkommelighet både for de som kjører, går, sykler og reiser kollektivt langs riksveiene i hovedstadsområdet, skriver Statens vegvesen. Foto: Knut Opeide / Statens vegvesen

Publisert: 22.03.2021 13:12. Sist endret: 22.03.2021 13:12.

Vaktmesterkompaniet leverte det laveste av fire tilbud til kontrakten for drift og vedlikehold av riksveiene i Oslo og omegn.

  • Kommunal- og moderniseringsdepartementet med forslag for å sikre midlertidig brukstillatelse i royalsaken

  • Optimera lanserer ny spesialistkjede

  • Vil bli et koronavalg

  • Kjøreledning falt ned på tog helt sør i Oslo - passasjerer ble evakuert

Nettleder

Vil bli et koronavalg

Les også:

  • Fortsatt stor diskusjon rundt det som vil bli Norges største byggeprosjekt
  • Nye verktøy i kampen mot arbeidslivskriminaliteten
  • Lytt til næringen i utdanningsreformen
  • Denne helgen blir viktig for norsk næringsliv
  • Ulovlig byggeaktivitet havner under radaren
Flere ledere

Siste gjestekommentarer

Trond Ramsøskar

«Kortreiste kontorarbeidsplasser må inn i boligutviklingen»
Les mer

Les også:

  • Ikke hopp bukk over konkurranseloven!
    Lars Sørgard
  • Hvordan sikre mer effektiv jernbaneutbygging?
    Petter Eiken og Anne Marstein
  • Innlegg: Bevistilgang i entreprisesaker
    Harald Holmstad og Martin Aspaas
  • Vi sparer penger og miljø ved å ta vare på det vi har
    Bjørn Laksforsmo
  • En ny standard for fremtidens sykehjem?
    Trond Ramsøskar
Flere gjestekommentarer

Siste nyheter

  • Kommunal- og moderniseringsdepartementet med forslag for å sikre midlertidig brukstillatelse i royalsaken
  • Optimera lanserer ny spesialistkjede
  • Vil bli et koronavalg
  • Kjøreledning falt ned på tog helt sør i Oslo - passasjerer ble evakuert
  • Bergensbasert Hallmaker-eier overtar Lysaker-eiendom
  • Årskonferanse i Fair Play Bygg - Oppfordrer byggebransjen til nullvisjon i kampen mot a-krim
  • Regjeringen manglet en plan for å stoppe importsmitte
  • Ny produktsjef og HR-direktør i Pon Equipment
  • Trond Aas til A Bygg
  • Innlegg: Europas største sykehus
Gå til arkiv

Byggeprosjekter

Millskvartalet

Flere prosjekter

  • Waldemars Tårn
  • Trævarefabrikken
  • Sandsliåsen
  • Billingstad Panorama
  • Øvre Utstillingsplass Ålesund
  • Årneskvartalet
  • ZEB-laboratoriet
  • Hovedbygget ved Norges Handelshøyskole
  • ASKO Oslofjord
  • Rud svømmehall
  • Kyllingfabrikk Norsk Kylling
  • Fantoftparken
  • Risvollan helse- og velferdssenter
  • Fløyveien 14
Flere prosjekter

Siste kontrakter

AF Gruppen bygger Vikingtidsmuseet

Flere kontrakter

  • Seltor bygger for Entra i Oslo
  • Tverås signerte Hjelset-kontrakt
  • Skanska signerte Trondheim kommunes største kontrakt noensinne
  • NCC signerte kontrakt for Granåsen Idrettspark
  • Betonmast bygger skole på Hønefoss
  • HENT vant konkurransen om Blått bygg ved Nord universitet
Flere kontrakter

Bildekaruseller

  • Her bygges rekordtunnelen som skal knytte Skandinavia til Kontinental-Europa

  • Bygging av nye Granåsen i full gang

  • Stjernearkitekt vil gi nye perspektiver på H.C. Andersen med nytt museum

Vis flere bildekaruseller

Byggenæringens kalender

Dato Aktivitet
31.08 Byggedagene 2021
08.09 Vi Bygger Bergen 2022
Vis flere arrangementer

Siste fra Bygg-TV

  • Markerte anleggsstart for ny vannforsyning Oslo

  • Skanska med 110-års medlemskap i NHO

  • Erna Solberg kjører elektrisk tippbil

Vis flere videoer

Tips oss

facebook twitter linkedin mail print

email authorSindre Sverdrup Strand

Det skriver Statens vegvesen i en pressemelding mandag.

Fristen i konkurransen om «Driftskontrakt 9104 Oslo-Gardermoen 2021-2026» gikk ut 22. mars, og fire entreprenører er med i konkurransen:

  • Vaktmesterkompaniet: 705.000.000 kroner før merverdiavgift
  • Hadeland Maskindrift: 748.775.536 kroner før merverdiavgift
  • Mesta: 925.157.640 kroner før merverdiavgift
  • Veidekke Industri: 1.298.570.993 kroner før merverdiavgift

– Vi er godt fornøyde med deltakelsen i konkurransen, sier prosjektleder i Statens vegvesen, Hilde Roa Hagen.

– I utgangspunktet er det den entreprenøren som har gitt det laveste pristilbudet som vinner, men først skal vi kvalitetssikre og kontrollregne tilbudene. Vi tar vi sikte på at vi kan undertegne kontrakt med den nye entreprenøren i løpet av april, sier hun.

Kontraktsperioden går fra 1. september 2021 til 2026, med mulighet for tre år forlengelse.

Driftskontrakten for Oslo-Gardermoen er en krevende kontrakt, skriver Vegvesenet i pressemeldingen. Den består av alle riksveiene i Oslo, samt E6 og E16 til Gardermoen, riksvei 159 til Lillestrøm, riksvei 226 og riksvei 22 fra Hvam til Fetsund. Totalt omfatter kontrakten drift og vedlikehold av omtrent 430 kilometer riksvei, hvorav omtrent 117 kilometer er gang- og sykkelvei, heter det i meldingen.

Statens vegvesen skriver videre at de har skjerpet miljøkravene, og at de vil belønne entreprenører som vil gjøre en innsats for klimaet. Alle nye driftskontrakter for riksvei som Vegvesenet lyser ut i år, har nye krav til miljøsertifisering og rapportering av CO2-utslipp.

Hvis entreprenøren som får Oslo-Gardermoen-kontrakten, evner å løse oppgavene raskt og effektiv på en klimavennlig måte, og på eget initiativ fremmer løsninger som kan bidra til bedre miljøprofil i kontrakten, kan de vente seg et økonomisk bidrag fra Statens vegvesen til utviklingsprosjekter som reduserer klimautslippene i kontraktsperioden, heter det i pressemeldingen.

Les også:
  • Vil bruke 510 milliarder kroner på riksveiene
  • Stadig bedre veier

Nøkkelord:

Konkurranse, Vei, Anlegg, drift og vedlikehold, Statens vegvesen, Oslo
 

Kommunal- og moderniserings-departementet med forslag for å sikre midlertidig brukstillatelse i royalsaken

 

Optimera lanserer ny spesialistkjede

 

AF Gruppen bygger Vikingtidsmuseet

 

Kommune om nye regler: – Forviklinger forkledd som forenklinger

Annonsørinnhold
 

Ny podkastserie fra BAE-næringen SAMMEN2020:
- Vi skal synliggjøre næringens betydning og ambisjoner


Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet © Byggeindustrien

Bygg.no
  • Besøksadresse

    Stensberggaten 27,
    0170 Oslo

    Postadresse

    Postboks 6831, St. Olavs plass
    0130 Oslo

    Telefon

    +47 23 70 95 00.
  • Sjefredaktør

    Arve Brekkhus
  • Nyhetsredaktør

    Frode Aga
  • Redaksjonssjef nett

    Christian Aarhus
  • Salgssjef

    Kirsten B. Thorkildsen
  • Annonsesalg nett

    Geir Larsen

Tips til redaksjonenredaksjonen@bygg.no

Byggeindustrien arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk

Om informasjonskapsler (cookies)

Vilkår for bruk av videoinnhold

Fagpressen