Innkjøpsrådgiver

Statsbygg er en av Norges største byggherrer og eiendomsforvaltere, og gir råd til staten i bygge- og eiendomssaker. På vegne av staten leder vi noen av landets største byggeprosjekter og tar vare på noen av våre aller viktigste eiendommer. Statsbygg skal tenke og handle langsiktig, og derfor er det viktig at vi setter oss ambisiøse og ansvarlige mål. Vi skal være en virksomhet som ser kundenes behov i dag og i framtiden, og satser spesielt på digitalisering, innovasjon og klima.

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler eller endring av rutiner, arbeidsoppgaver og arbeidstid. Les mer om inkludering og mangfold her

Etter søknadsfristens utløp vil det bli utarbeidet offentlig søkerliste. Søkere kan bli oppført på søkerlisten selv om vedkommende har anmodet om konfidensiell behandling. Søkere vil i så fall bli varslet før offentliggjøring.

FirmaStatsbygg
FylkeOslo
Søknadsfrist06.04.2021

Vil du jobbe i et spennende innkjøpsmiljø?

Statsbyggs seksjon for avtaleoppfølging og innkjøp søker nå etter en innkjøpsrådgiver som har lyst til å være med på å utvikle innkjøpsområdet i Statsbygg videre. Vi søker en initiativrik person med gode relasjonsbyggende egenskaper.

Anskaffelser er strategisk viktig for Statsbygg, og skal bidra til at vi når våre mål til beste for våre kunderog samfunnet. Seksjonens ti ansatte bistår hele Statsbygg med å anskaffer varer og tjenester fra arkitekter, rådgivere, entreprenører, håndverkervirksomheter, og administrative tjenester, med vekt på konsulenttjenester og IKT-prosjekter.

Som innkjøpsrådgiver vil du knytte kontakt med og samarbeide med alle deler av vår organisasjon spredt ut over hele landet.

Arbeidsoppgaver

  • Lede og koordinere anskaffelsesprosesser
  • Kontraktsinngåelse og kontraktsoppfølging
  • Innkjøpsfaglig rådgivning og internkontroll
  • Gjennomføre analyser knyttet til innkjøpsområdet
  • Kurs og opplæringsvirksomhet

Kvalifikasjoner

  • Høyere relevant utdanning på masternivå, gjerne innenfor områdene økonomi eller jus
  • Minimum tre års erfaring med gjennomføring av anskaffelsesprosesser, fortrinnsvis innenfor offentlig sektor. For stilling som seniorrådgiver er det krav om minimum fem års erfaring.
  • God kunnskap om regelverket for offentlige anskaffelser
  • God digital kompetanse, og gjerne kjennskap til relevante systemer brukt i innkjøpssammenheng

Personlige egenskaper

  • God til å lede anskaffelsesprosesser
  • God til å samarbeide og kommunisere med ulike mennesker både internt og eksternt
  • Løsningsorientert og forretningsorientert
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk

Vi tilbyr

  • Spennende oppgaver i tverrfaglig miljø med gode utsikter for faglig og personlig utvikling
  • Pensjons- og forsikringsordninger og boliglån gjennom Statens Pensjonskasse
  • Fleksibel arbeidstid og gode velferdsordninger som støtte for trening og eget bedriftsidrettslag
  • Stillingen lønnes iht. statens lønnsregulativ i kode 1434/1364 rådgiver/seniorrådgiver fra kr 560 000 - kr 700 000 avhengig av kvalifikasjoner.

Kontaktinformasjon

Tove Kristiansen

innkjøpssjef

990 47 339

Søk stilling

Vis flere stillinger: